شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25470
منتشر شده در سه شنبه, 22 اسفند 1402 13:41
تعداد دیدگاه: 0
معاون گردشگری استان اصفهان:

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از نزدیک شدن به زمان ثبت جهانی ابیانه به‌عنوان روستای جهانی گردشگری خبر داد.

همراز/ سپیده بارانی: جلسه هماهنگی و بررسی وضعیت ثبت روستای تاریخی و گردشگری ابیانه با حضور معاون گردشگری استان اصفهان، کارشناسان امور روستایی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، کارشناسان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دهیار روستا و مسئولان شهرستان نطنز در محل پایگاه میراث‌فرهنگی روستای ابیانه برگزار شد.

در این نشست علیرضا حبیبی گفت: با توجه به اهمیت این موضوع و تأثیر ثبت جهانی روستای تاریخی ابیانه به‌عنوان دهکده جهانی گردشگری در رونق و توسعه گردشگری و همچنین تأثیر آن بر گردشگری منطقه و استان، لزوم همراهی و همیاری تمامی دستگاه‌های مرتبط در سطح شهرستان و استان برای تحقق این مهم بیش از گذشته احساس می‌شود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: فرصتی که برای روستای تاریخی و گردشگری ابیانه به‌منظور ثبت جهانی فراهم‌شده، ممکن است دیگر تکرار نشود، لذا باید تمام تلاش خود را برای بهره‌برداری شایسته از این فرصت به کار بگیریم.

او افزود: سازمان جهانی جهانگردی از سال ۲۰۲۱، موضوعی را به‌عنوان معرفی بهترین روستاهای جهانی گردشگری مطرح کردند که تاکنون روستای کندوان در فهرست دهکده‌های جهانی سازمان جهانی گردشگری ثبت‌شده است و امیدواریم به‌زودی شاهد ثبت روستای تاریخی و گردشگری ابیانه نیز باشیم.

حبیبی تصریح کرد: از مزایای بی‌شمار این اتفاق مهم می‌توان به معرفی و شناساندن این روستا در سطح جهانی به‌عنوان نمونه‌ای برجسته از یک مقصد و هدف گردشگری روستایی و فراهم شدن فضایی برای تبادل تجربیات و آموزش جهانی و همچنین امکان شرکت در رویدادهای مرتبط با توسعه روستایی و گردشگری نام برد.

روستای تاریخی ابیانه جزو ۸ روستای معرفی‌ شده برای کاندیداتوری دهکده جهانی از طرف ایران می‌باشد که پس از تهیه و تکمیل مستندات لازم با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط دولتی و بخش خصوصی، امکان ثبت آن میسر خواهد بود./انتهای پیام

 

نوشتن دیدگاه