دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24814
منتشر شده در شنبه, 13 آبان 1402 11:08
تعداد دیدگاه: 0

معاون میراث‌ فرهنگی آذربایجان شرقی گفت: این استان به دلیل کثرت و تنوع موزه با وجود حدود 40 موزه پیشروی صنعت موزه داری در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، وحید نواداد افزود: ارزش و اهمیت موزه برای حفظ و معرفی آثار و اشیای تاریخی که هویت بخش هر جامعه ای است، بر کسی پوشیده نیست و امروز موزه داری به یکی از صنعت های مهم درآمدزا در حیطه گردشگری به شمار می رود. وی وجود حدود 40 موزه در موضوعات و بخش های مختلف آذربایجان شرقی را نشانه ای از غنای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و تاریخی این خطه بیان و اظهار کرد: در سال های گذشته استقبال بخش خصوصی برای ایجاد و راه اندازی موزه های تخصصی نیز در استان و تبریز رو به افزایش نهاده است که اتفاقی بسیار مبارک و مهم برای موزه داری منطقه شمال غرب کشور به حساب می آید.
نواداد بهبود کیفی موزه‌های آذربایجان شرقی را اولویت اصلی اداره کل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اعلام و ادامه داد: در این رابطه آنچه که در توان و امکانات این مجموعه است، برای راه اندازی موزه های مختلف در اختیار سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی قرار می گیرد. وی اضافه کرد: آذربایجان شرقی در  حیطه موزه‌داری نقشی برجسته، پیشرو و تاثیرگذار در کشور ایفا می‌کند و باید توجه داشت که موزه‌ها در معرفی میراث‌ فرهنگی استان نقش ویترین را دارند که باید تلاش کنیم به جهت کمی و کیفی نسبت به توسعه آنها وارد عمل شویم./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه