شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24493
منتشر شده در شنبه, 11 شهریور 1402 10:07
تعداد دیدگاه: 0
فعال صنعت گردشگری:

فعال صنعت گردشگری گفت: در تامین بنزین در برخی مناطق گردشگری جنوب کشور دچار مشکل شده ایم و با این وضعیت نمی توان گردشگری را در مناطقی مثل قشم و کیش و چابهار توسعه داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از رکنا: غلامعلی اخلاقی، فعال برجسته صنعت گردشگری بیان داشت: گاهی اوقات شاهد این هستیم که با برخی از گردشگران در برخی از استان ها به صورت سلیقه ای برخورد می شود و واقعیت این است که هیچ گاه مردم ما با میهمانان برخورد نادرستی نداشته اند و هر برخوردی صورت گرفته از سوی مردم نبوده است.
وی افزود: مردم به شدت از گردشگران از هر کشور و با هر باوری استقبال می کنند و میهمان نوازی ایران در سطح جهان معروف است زیرا مردم ما طرفدار ابوالحسن خراقانی هستند که وقتی میهمان می آید نانش دهید و از ایمانش نپرسید بلکه این برخوردها یکسری برخوردهای سلیقه ای و از پیش برنامه ریزی شده است که اهداف خاص خود را دارد.
پیشکسوت صنعت گردشگری ادامه داد: نگاه ما باید این باشد که وقتی به فرد یا گروهی ویزا داده ایم باید حافظ امنیت آنها باشیم و اجازه ندهیم با برخورد سلیقه ای وجهه بدی برای گردشگری کشور به وجود بیاوریم.
این فعال صنعت گردشگری اضافه کرد: کشور ما با یک رفتار سازمان یافته ای از سوی غربی ها و کشورهای دوست آنها در منطقه رو به رو است که اجازه برداشتن یک قدم به سوی توسعه در تمامی ابعاد به ویژه توسعه در صنعت گردشگری را نمی دهد و این آسیب جدی صنعت گردشگری ما است.
اخلاقی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که مانع این کشورها برای جلوگیری از توسعه گردشگری در ایران، مانع ضعیفی است و ما نیز نباید در دام اینها گرفتار شویم.
وی تاکید کرد: به عنوان مثال بنده زمانیکه در بندر چابهار‌ مسئولیت داشتم شاهد یک موردی بودم که بیمه های انگلیسی به گردشگران خود اعلام کرد که اگر به ایران بروید، شما را بیمه نمی کنیم و باعث شد تا این تور به ایران لغو شود.
پیشکسوت صنعت گردشگری یادآور شد: در مورد دیگری که عوامل داخلی باعث آن شده بود. یکسری افراد کهنسال و ساعت ساز که از آمریکا به ایران آمده بودند و در هتل استقلال مستقر بودند مورد حمله عده ای ناشناس قرار گرفتند و این مساله باعث شد تا آن تور لغو شود.
اخلاقی با اشاره به اینکه این گونه رفتارها به صنعت گردشگری کشور ضربه می زند، عنوان کرد: متاسفانه در آن زمان که این اتفاق رخ داد برخی از روزنامه ها گفتند که مردم این کار را انجام داده اند در حالیکه باید پرسید ساعت 12 شب مردم در سربالایی هتل استقرار چکار می کردند؟
این فعال صنعت گردشگری افزود: اغلب گردشگرانی که به ایران سفر میکنند ذایقه خاصی دارند و بیشتر برای بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی به ایران سفر می کنند و به همین دلیل نمی توان گفت که ما گردشگران را به دلیل سلایق تفریحی آنها از دست دادیم.
وی با اشاره به اینکه برخورد سلیقه ای آفت گردشگری کشور ما در سالهای اخیر بود، تاکید کرد: عمده دلیل سفر گردشگران خارجی به کشورهای دیگر هزینه و تفریح است زیرا به طور مثال اقامت یک آلمانی در ترکیه به مدت 15 روز هم برای او از لحاظ اقتصادی به صرفه است و هم از لحاظ تفریحی ارزشمند محسوب می شود.
پیشکسوت صنعت گردشگری گفت: وضعیت جزایر گردشگری ما از جمله قشم و کیش به لحاظ گردشگری مساعد نیست و متاسفانه شاهد برخی از رفتارها هستیم که گردشگران را در این دو منطقه بسیار کاهش داده است.
اخلاقی بیان کرد: ما باید در مناطق آزاد نگرش بخش خصوصی را پیاده کنیم تا بتوانیم این مناطق را توسعه دهیم اما اگر به یک دفعه نگرش دولتی قوی در این مناطق حاکم شود شاهد رکود در این مناطق خواهیم بود.
این فعال صنعت گردشگری تاکید کرد: تا چند سال پیش امکانات بهتری در جزایر و بنادر جنوب کشور داشتیم اما اکنون حتی در تامین بنزین در این مناطق دچار مشکل شده ایم و با این وضعیت نمی توان گردشگری را در مناطقی مثل قشم و کیش و چابهار توسعه داد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه