يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2301
منتشر شده در جمعه, 17 مهر 1394 11:39
تعداد دیدگاه: 0
علی جنتی:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص 2 میلیارد ریال برای حمایت از شورای هم اندیشی هنر اصفهان و رشد بیشتر این شورا خبرداد و تاکید کرد: اصفهان توانایی برگزاری چندین جشنواره را دارد لذا وزارت ارشاد در این زمینه حمایت های لازم را انجام می دهد. علی جنتی، اصفهان را شهر هنر معرفی کرد و گفت: اگر قرار باشد...

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص 2 میلیارد ریال برای حمایت از شورای هم اندیشی هنر اصفهان و رشد بیشتر این شورا خبرداد و تاکید کرد: اصفهان توانایی برگزاری چندین جشنواره را دارد لذا وزارت ارشاد در این زمینه حمایت های لازم را انجام می دهد.

علی جنتی، اصفهان را شهر هنر معرفی کرد و گفت: اگر قرار باشد که اساتید تصمیمات بدون پشتوانه بگیرند دچار نا امیدی می شوند.
وی در ادامه به بیان مشکلات مالی کشور در حال حاضر پرداخت و راه حل تامین مالی برای برنامه ها را هم در کمک دولت و هم سرمایه گذاری بخش خصوصی دانست و روش جذب سرمایه گذار را ارایه طرحهای مناسب و دارای بازده مالی بیان کرد .
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد جشنواره های استانی افزود : قرار است هر استان میزبان یک جشنواره باشد ولی اصفهان توانایی برگزاری چندین جشنواره را دارد لذا وزارت ارشاد در این زمینه حمایت های لازم را انجام می دهد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تشکیل شورای هم اندیشی هنر در استان ها تاکید و بیان کرد: این شورا تا کنون فقط در استانهای اصفهان،‌زنجان و بوشهر برگزار شده و باید همه استان های کشور نسبت به ظرفیت هنری خود این شورا را تشکیل دهند.
وی با بیان این که تشکیل شورای هم اندیشی هنر در استان ها حمایت از هنرمندان و استفاده ازتوانمندی آنها مهمترین هدف شورای هم اندیشی هنر است اذعان داشت: مشاوره برای هماهنگی در برنامه های هنری استان،‌تقویت ارتباطات میان سازمانی، معرفی،‌حفظ و صیانت از آثار هنری و همفکری برای تقویت ارتباطات از اهداف مهم شورای هم اندیشی هنر است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: ‌برای حمایت از شورای هم اندیشی هنر و رشد بیشتر این شورا دو میلیارد ریال اعتبار در اختیار استاندار قرار خواهیم داد.
گفتنی است؛ شورای هم اندیشی هنر متشکل از استاندار ،مدیر کل ارشاد اصفهان،معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد ، روسای تشکلهای هنری و تعدادی از پیشکسوتان هنر اصفهان است اولین نشست خود را با بررسی نقاط قوت و ضعف و نیازهای هنر استان آغاز کرد و شرکت کنندگان صدا خود را مستقیم به گوش وزیر ارشاد رساندند.

 

منبع: ایمنا

نوشتن دیدگاه