يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2128
منتشر شده در یکشنبه, 18 مرداد 1394 01:30
تعداد دیدگاه: 0

جشن روز خبرنگار در استان اصفهان با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، در این مراسم که در سالن اجتماعات هتل آسمان برگزار گردید، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان گفت: انسان‌ها به واسطه ارتباطات و اطلاعات می‌توانند فعالیت‌های فردی و اجتماعی را تعمیق،...


جشن روز خبرنگار در استان اصفهان با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، در این مراسم که در سالن اجتماعات هتل آسمان برگزار گردید، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان گفت: انسان‌ها به واسطه ارتباطات و اطلاعات می‌توانند فعالیت‌های فردی و اجتماعی را تعمیق، تعمیم و گسترش دهند و بر این پایه دانستن و خبر داشتن از دنیای پیرامون و مبادله‌ آن به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر قلمداد می‌شود و هر روز ضرورت آن بیش از گذشته احساس می‌شود.
وی اظهار کرد: دنیای خبر لوازم و قواعد خاص خود را دارد و چنانچه به درستی از آن استفاده شود دانایی و خردورزی را به ارمغان می‌آورد وگرنه باعث جهل و نادانی می‌شود، لذا اگر بگوییم هستی بر اساس خبر رقم می‌خورد و تکامل می‌یابد سخنی گزاف نگفته‌ایم.
زرگرپور تصریح کرد:نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه‌ اصول دینی و حول محور حقیقت‌طلبی بنا شده شده است و به حق پیام‌آور‌ترین حکومتی است که با اتکا به گنجینه‌های معنوی و میراث فکری اسلام و آرمان‌ها، جهان را تحت تاثیر قرار داده است و این تاثیرگذاری خود را به اثبات رسانده است.
استاندار اصفهان افزود: تقارن زمانی سالروز شهادت شهید صارمی و تشییع پیکر 48 شهید غواص در استان ایثار و شهادت یادآور این حقیقت است که نبرد با باطل همچنان باقی است، و هر بار پیامی در راه است.
وی ادامه داد: این بار شهدای مظلوم کربلای ایران هم خبرساز بودند و هم خبرنگاران و خون‌نگارانی که پیام ظفر را به ارمغان آوردند.
زرگرپور در پایان خطاب به اصحاب رسانه عنوان کرد: به منظور صیانت از جایگاه والای خبری در این استان تلاش مضاعف اصحاب رسانه یک ضرورت است، و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

  • بسته حمایتی خبرنگاران در حال تدوین

همچنین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم به جایگاه رفیع خبرنگاراز نگاه دین مبین اسلام اشاره نمود و گفت: بیش از 80 مرتبه واژه خبر (نبا) در قران کریم بکار برده شده است که این امر حاکی از اهمیت کار خبررسانی و ابلاغ خبر است.
حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی پور اظهار کرد: در زمان‌هایی که خداوند کریم به پیامبر اکرم(ص) دستور ابلاغ پیامی را می‌دهد از واژه نبأ به معنای خبررسانی استفاده کرده است.
وی ادامه داد: خداوند در آیه‌ای از قرآن کریم خطاب به پیامبر خود می‌فرماید که پیام غفوریت و رحمانیت مرا به بندگان خودم ابلاغ کن و خبر برسان، بنابراین در حقیقت خبررسانی و آگاهی به جامعه شغل انبیا است.
ارزانی با تاکید به برخی از مشکلات و دغدغه‌های اصحاب رسانه، از تشکیل یک شورای 9 نفره راهبردی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تهیه و تدوین یک بسته حمایتی برای خبرنگاران خبر داد.
بنا بر این گزارش در پایان مراسم از حدود 240 نفر از خبرنگاران ، عکاسان و روزنامه نگاران استان اصفهان تجلیل به عمل آمد.

نوشتن دیدگاه