يكشنبه 16 ارديبهشت 1403, Sunday 5 May 2024, مصادف با 26 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1828
منتشر شده در چهارشنبه, 02 ارديبهشت 1394 14:49
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از برخورد قضایی با فرد یا افرادی که هیچ وابستگی رسانه ای به رسانه های رسمی ندارند و درمجامع خبری با عنوان خبرنگارحضور می یابند خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی پیش از ظهرامروزدر جمع خبرنگاران گفت:رسانه ها براساس...


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از برخورد قضایی با فرد یا افرادی که هیچ وابستگی رسانه ای به رسانه های رسمی ندارند و درمجامع خبری با عنوان خبرنگارحضور می یابند خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی پیش از ظهرامروزدر جمع خبرنگاران گفت:رسانه ها براساس قانون تعریف شده اند و روابط نیروی انسانی نیز که در این رسانه ها مشغول به فعالیت می باشند بر اساس قانون می باشد.
وی اظهار کرد: در مواردی که موسسه و یا رسانه ای مانند یک سایت خبری فاقد مجوز رسمی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد و اقدام به فعالیت بدون مجوز نماید، هر فرد حقیقی و یا حقوقی می تواند آن را به مراجع انتظامی و قضایی معرفی کند و این دو مرجع مسئول نیز به سرعت جلوی آن را می گیرند.
قطبی تصریح کرد: با افرادی هم که خبرنگار نیستند و یا قبلا فعالیت خبری می کرده و اکنون به هیچ رسانه ای وابستگی ندارند و بر حضور در جلسات و مجامع خبری با عنوان خبرنگار اصرار می ورزند، در صورت ارایه مستندات، به عنوان مجرمانه "جعل عنوان" برخورد قضایی صورت گرفته و به مراجع قضایی معرفی می شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: موسسات و دفاتر رسانه ای نیز مکلف به پیگیری بیمه پرسنل خود هستند ، چرا که بر اساس قانون امکان این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیمه خبرنگاران را پرداخت نماید وجود ندارد.
وی از پرداخت حق بیمه پرسنل دفاتر خبری به متصدیان آن دفاتر توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و افزود: این مبلغ به عنوان یارانه در اختیار رسانه ها قرار می گیرد و جایی برای بیمه نشدن خبرنگاران باقی نمی گذارد.
قطبی بر لزوم تبیین راهبردهای حرفه ای خبرنگاری در استان اصفهان تاکید کرد و افزود: اکنون در تمام دنیا مرز میان رسانه های مکتوب و دیجیتال مشخص شده و باید محتوای این دو نوع رسانه نیز بر اساس وظایف خود تغییر کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: دنیای ارتباطات شرایطی را فراهم کرده که زمان انتشار خبر از وقوع تا اطلاع رسانی به طور استاندارد به سه دقیقه رسیده و دیگر رسانه های مکتوب نمی توانند به چاپ خبر بسنده کنند و باید چاشنی تحلیل را به مطالبشان اضافه نمایند.

بنا بر این گزارش به تازگی افرادی در عرصه رسانه استان فعالیت می کنند که یا آموزش های لازم برای خبرنگاری را ندیده و یا این که پیش از این به عنوان نماینده رسانه در مجامع خبری حضور می یافتند که پس از لغو مجوز رسانه آنان و یا قطع روابط همکاری آنان با آن رسانه هنوز بر فعالیت خبرنگاری بدون وابستگی به هیچ رسانه ای اصرار می ورزند.
این افراد در مقاطعی اقدامات خارج از شان رسانه انجام داده اند که اعتراض خبرنگاران و روزنامه نگاران حرفه ای را به دنبال داشته است.

دیدگاه‌ها  
  0
عجب!
عزیزان برید عنوان ریاست و مدیریت رو جعل کنید که در قلابیش هم نون هست!
خبرنگاری اصلش هم نونی نداره! چه رسد به قلابش!
نوشتن دیدگاه