شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4527
منتشر شده در سه شنبه, 19 تیر 1397 11:18
تعداد دیدگاه: 0
با حضور معاون اول رییس جمهور:

دقایقی پیش با حضور معاون اول رییس جمهور طرح توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، پیش از این مجتمع فولاد سبا با ظرفیت تولید ۷۵۰ هزار تن تولید در سال فعالیت می کرد که با افتتاح طرح توسعه این مجتمع این میزان به ۱.۶ میلیون تن افزایش خواهد یافت. در این مجتمع تولید ورق آجدار با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن برای اولین بار کلید می خورد.

با توجه به نیاز شدید آبی تولیدات فولادی، ۶۰ درصد از آب این مجتمع با تصفیه پساب شهرهای مجاور و بازگردانی تامین خواهد شد. در طرح توسعه فولادسازی سبا ۲۲۰ میلیون یورو سرمایه گذاری شده و برای ۱۶۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

نیروگاه ۲۵ مگاواتی فولاد سبا و کارخانه آهک کلسینه فولاد سنگ مبارکه نیز با ظرفیت تولید ۸۰۰ تن در روز از دیگر مقاصد سفر امروز جهانگیری برای افتتاح است.

در پروژه تصفیه خانه پساب های صنعتی ۳۰ نفر، در نیروگاه ۲۵ مگاواتی ۳۰ نفر و در کارخانه آهک کلسینه ۲۵ نفر به طور مستقیم مشغول به کار خواهند شد. علاوه بر این پروژه احداث تصفیه خانه پساب های صنعتی فولاد مبارکه، پروژه ایستگاه تقلیل فشار گاز، پروژه احداث نیروگاه ۲۵ مگاواتی فولاد سبا و پروژه احداث کارخانه آهک کلسینه فولادسنگ مبارکه نیز با حضور اسحاق جهانگیری راه اندازی می شود.

به گزارش ایمنا، امروز همچنین فاز سه خط یک متروی اصفهان با حضور معاون رییس جمهور به بهره برداری می رسد، این خط از ایستگاه قدس در خیابان امام خمینی (ره) واقع در شمال شهر اصفهان آغاز شده و پس از طی مسیری به طول ۲۰٫۲ کیلومتر و مشتمل بر ۲۰ ایستگاه به پایانه مسافربری صفه در جنوب این شهر می‌رسد.

پورتال سرمایه گذاری استان اصفهان نیز با حضور جهانگیری رونمایی می شود، در این پورتال چند صد طرح استان اصفهان مشخص و تعریف شده است و می توان با استفاده از آن برای توسعه سرمایه گذاری در استان اقدام کرد، با راه اندازی این پرتال سرمایه گذاران نیازی به مراجعه حضوری نخواهند داشت.

دغدغه اصفهان مسئله آب است

جهانگیری در بدو ورود خود به اصفهان، در فرودگاه شهید بهشتی با بيان اينكه مردم انقلابي اصفهان همواره در تاريخ كشور و تحولات سياسي، اقتصادي و فرهنگي نقش پيشرو و پيشتاز داشتهبه  اند، گفت: براي من و همراهان توفيق بزرگي است كه در اين سفر خدمت آنها رسيده و اداي ادب و احترام كنيم.

 جهانگیری با بيان اينكه استان اصفهان جايگاه ارزنده اي در حوزه اقتصادي و صنعتي دارد، گفت: بايد به مسائل استان در سطح كلان و ملي نگريسته شود. 
 
جهانگيري گفت: استان اصفهان در برخي رشته هاي مهم صنعتي نظير فولاد رتبه نخست را در كشور دارد و در اين سفر ضمن گفتگو با مديران ارشد اين بخش از طرح هايي كه تكميل شده بازديد خواهيم كرد. 
 
معاون اول رييس جمهور با اشاره به اينكه يكي از مهمترين مسائل استان اصفهان موضوع حمل و نقل شهري است، گفت: برنامه ريزي دولت در اين جهت است كه در همه كلان شهرها موضوع حمل و نقل عمومي و بويژه راه اندازي قطار شهري در دستور كار قرار گيرد تا در حاشيه آن به مسائل زيست محيطي نيز توجه ويژه اي شده باشد.
 
وي با اشاره به اينكه در كنار همه امتيازها و فرصت ها مشكلات و چالش هايي نيز وجود دارد، گفت: اصلي ترين مسئله استان اصفهان موضوع آب است البته كم آبي يكي از مهمترين مسائل پيش روي كشور است و ما در اكثر استانهاي ايران با اين مشكل روبرو هستيم. 
 
جهانگيري افزود : استانهايي كه در حوضه آبريز اصفهان قرار دارند نظير استان خوزستان،كهگيلويه و بويراحمد و چهارمحال بختياري نيز با مسئله آب دست و پنچه نرم مي كنند و بايد با كمك مسئولين،‌ مردم و صاحب نظران به راهكارهايي برسيم كه مشكلات مردم در زمينه آب شرب، كشاورزي و نيز نياز بخش صنعت به نحو مطلوب برطرف شود. 
نوشتن دیدگاه