سه شنبه 1 خرداد 1403, Tuesday 21 May 2024, مصادف با 13 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2470
منتشر شده در شنبه, 05 دی 1394 17:15
تعداد دیدگاه: 0
بادستور رئیس کل دادگستری استان اصفهان؛

رییس کل دادگستری اصفهان اعلام کرد: حکم سه نفر از متهمان پرونده بیمارستان خمینی‌شهر اصفهان صادر شده و از آنجایی که این حکم غیرقطعی است، مجاز به ذکر جزئیات رای نیستیم. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، احمد خسروی وفا با اشاره به صدور حکم سه نفر از متهمان پرونده بیمارستان خمینی‌شهر اظهار کرد: رای...

رییس کل دادگستری اصفهان اعلام کرد: حکم سه نفر از متهمان پرونده بیمارستان خمینی‌شهر اصفهان صادر شده و از آنجایی که این حکم غیرقطعی است، مجاز به ذکر جزئیات رای نیستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، احمد خسروی وفا با اشاره به صدور حکم سه نفر از متهمان پرونده بیمارستان خمینی‌شهر اظهار کرد: رای صادره غیر قطعی است و ذکر جزئیات رای قانونی نیست.
وی افزود: ماده 36 قانون مجازات اسلامی فقط اجازه اعلام احکام قطعی را داده است لذا با توجه به اینکه رای صادره غیرقطعی است از تاریخ ابلاغ بیست روز زمان تجدیدنظرخواهی وجود دارد.
رییس کل دادگستری اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر پرونده در مهلت است و محکومان می‌توانند تقاضای تجدید نظرخواهی کنند.
خسروی وفا در مصاحبه قبلی خود درخصوص آخرین وضعیت پرونده بیمارستان خمینی شهر اصفهان گفته بود که در جریان رسیدگی به این پرونده، سه نفر از متهمین شامل دکتر و پرستار مربوطه و همچنین سوپروایزر به اتهام کمک نکردن به مصدوم به استناد بند 2 از ماده واحده قانون (خودداری از کمک به مصدومین) تفهیم اتهام شدند و آخرین دفاع از آن‌ها اخذ شده است. همچنین کیفرخواست این پرونده صادر شده و پرونده به دادگاه جزایی خمینی‌شهر ارسال شده است.
گفتنی است، بر اساس ماده 2 قانون مجازات خودداری از کمک به مصدومین و رفع مخاطرات جانی، افراد حسب وظیفه و قانون مکلفند که به اشخاص آسیب دیده یا کسانی که در معرض خطر جانی هستند، کمک کنند و هرگاه کسی از کمک به آنها خودداری کند به 6 ماه تا 3 سال حبس محکوم خواهند شد.
در روزهای گذشته، کادر درمان بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی‌شهر از توابع استان اصفهان، به دلیل عدم بضاعت مالی خانواده یک بیمار خردسال، بخیه چانه پسربچه چهار ساله را شکافتند و او را با چانه شکافته شده و خونین روانه منزل کردند.
دستگاه قضایی استان اصفهان رسیدگی به این پرونده را در دستور کار دارد و به جد در حال بررسی این موضوع است.

نوشتن دیدگاه