پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403, Thursday 16 May 2024, مصادف با 8 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4066
منتشر شده در پنج شنبه, 04 آبان 1396 08:57
تعداد دیدگاه: 0
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید در صورتی که ازمسلمانان گروهی با دشمنان خدا دوستی کنند از مسلمانان نیستند، امروز مصداق این آیه را می‌توان آل سعود دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از فارس، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد شامگاه چهارشنبه در اختتامیه جشنواره ایده‌های قرآنی اظهار داشت: در جلسه امشب پیرامون موانع گسترش قرآن سخنانی مطرح شد، یکی از مسائل جدی هم که بنده اضافه می‌کنم نبود ردیف بودجه برای مباحث قرآنی است.

وی افزود: حضرت امیر در کلامی با اشاره به ارتباط میان مؤمنان و قرآن مطرح می‌کنند که مؤمنین جستجو می‌کند و دوای دردهای وجودشان را از قرآن پیدا می‌کنند، همین است که قرآن می‌فرماید برخی دل‌ها مهر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به عذاب‌های نرم الهی تصریح کرد: در قرآن داریم خداوند انسان را به فراموشی می‌اندازد که خودش را فراموش کند.

وی عنوان کرد: قرآن همه آنچه که نیاز داریم در خود دارد، هر مبحثی را دقت کنید در قرآن وجود دارد؛ موضع‌گیری مقابل کفار در قرآن با آیه «لن ترضی عنک الیهود...» مشخص می‌شود که با نفی ابد تأکید دارد که یهودیان و مسیحیان تا زمانی که شما را به ملت خودشان در نیاورند از شما راضی نمی‌شوند.

طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: این آیه امروز می‌گوید انرژی هسته‌ای بهانه است و آن‌ها دست از سر ما بر نمی‌دارند، خداوند می‌فرماید در صورتی که افرادی با این دشمنان دوستی کنند از مسلمانان نیستند، امروز مصداق این آیه را می‌توان آل سعود دانست.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تشریح کرد: با تدبر در قرآن نیاز نیست کسی برود به دنبال تحلیل سیاسی، آنچه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری می‌گویند همه‌اش از قرآن است، شاید آیات را هم به زبان نیاورند اما قرآن در بطن این‌ها وجود دارد.

نوشتن دیدگاه