دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3798
منتشر شده در دوشنبه, 23 اسفند 1395 09:37
تعداد دیدگاه: 0
رئیس کمیته سازمان‌دهی و شبکه‌سازی «جمنا» اصفهان:

رئیس کمیته سازمان‌دهی و شبکه‌سازی «جمنا» اصفهان گفت: در صورت غفلت از نکات وحدت‌آفرین شاهد ارائه لیست‌های متعدد و تفرق آرای انقلابیون در شهر اصفهان خواهیم بود، چرا که بی اعتنایی به 70 شورای انقلابی به معنی ریزش یا تفرق آرای صدها هزار نفری انقلابیون است.

حجت‌الاسلام‌ حسن بابایی اظهار داشت: بدون شک یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مردم در انتخابات شوراهای اسلامی علی‌الخصوص در کلان‌شهرهایی همچون اصفهان یافتن کاندیدای اصلح است.

وی افزود: شور و نشاط وصف‌ناپذیر برخی در انتخابات و وابستگی به هر جناح و حزب رقابت‌های انتخاباتی را وارد بحث‌های داغ و بعضاً احساسی کرده و این بحث‌ها را به خانواده‌ها نیز منتقل می‌کند.

رئیس کمیته سازمان‌دهی و شبکه‌سازی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اصفهان ادامه داد: در شهرهایی همچون اصفهان با کثرت و انبوه نامزدها عمده بحث‌های رقابتی روی 2 یا 3 لیستی است که توسط جناح‌های مشهور داده می‌شود.

بابایی در ادامه گفت: ای بسا که کاندیداهای مستقل و یا حتی دارای گرایش به یک جناح که دارای شرایط رقابتی خوبی هم هستند، به دلیل نبود نامشان در لیست‌های مشهور احزاب و جناح‌ها مورد بی‌مهری مردم قرار گرفته و عملاً از دور انتخابات خارج می‌شوند.

وی به بیان راه حلی برای رفع مشکلات فوق اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد یک سامانه اطلاع‌رسانی شفاف از رزومه کلیه کاندیداهای شوراهای اسلامی که نام آن را «سامانه پویش و انتخاب کاندیداهای اصلح» می‌گذارم باید ایجاد شود، نظیر اقدامی که مجمع ملی جبهه نیروهای انقلاب اسلامی در بحث انتخابات ریاست جمهوری انجام داد.

رئیس کمیته سازمان‌دهی و شبکه‌سازی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اصفهان همچنین مطرح کرد: از سوی دیگر باید به این نکته توجه کرد که شناخت و گزینش مناسب کاندیداهای اصلح از سوی عموم رأی‌دهندگان یک حق شهروندی برای مردم محسوب شده و شرکت در انتخابات را آگاهانه‌تر و پرشورتر خواهد کرد.

بابایی در ادامه گفت: بنابراین برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و همچنین پرهیز از ارائه لیست‌های متعدد در انتخابات و دقت در حذف‌های سهوی یا عمدی نیروهای کارآمد لازم است نیروهای انقلابی و دلسوز به نکاتی از جمله تشکیل یک مجمع از اعضای شوراهای مناطق و نظرخواهی در مورد کاندیداهای اصلح توجه کنند.

وی اضافه کرد: مدنظر داشتن نظر انقلابیون مساجد و شوراهای مناطق جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گزینش نهایی افراد جهت معرفی به‌ عنوان کاندیدای شورای شهر و همچنین انتشار رزومه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و به‌ ویژه گزارش دارایی و املاک و مستغلات کاندیداها بین نیروهای انقلابی شفافیت انتخاب را تسهیل خواهد کرد.

رئیس کمیته سازمان‌دهی و شبکه‌سازی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: در صورت غفلت از نکات مذکور شاهد ارائه لیست‌های متعدد و تفرق آرای انقلابیون در شهر اصفهان خواهیم بود، چرا که بی اعتنایی به 70 شورای انقلابی به معنی ریزش یا تفرق آرای صدها هزار نفری انقلابیون است.

بابایی در ادامه عنوان کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اصفهان جهت ایجاد وحدت در حال مصاحبه با نیروهای موجود بوده و آنها را از لحاظ انقلابی بودن، تخصص و سلامت مالی و اخلاقی بررسی می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: به محض مشخص شدن نتیجه مصاحبه‌ها به اطلاع امت شهیدپرور اصفهان رسانده می‌شود؛ امید داریم که انتخاباتی پرشور و نشاط با حفظ وحدت حداکثری و حضور حداکثری داشته باشیم.

نوشتن دیدگاه