پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403, Thursday 16 May 2024, مصادف با 8 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3665
منتشر شده در سه شنبه, 23 آذر 1395 10:52
تعداد دیدگاه: 0

رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری پاسخ «فاضل لاریجانی» را داد. او که در همایش مبارزه با فساد در اتاق بازرگانی تهران سخن می‌گفت، افزود: «من در دفتر بازرسی رهبری، بازرس کل کشور نیستم و حق ورود به جایی را ندارم؛ بلکه مواردی را که به مقام معظم رهبری گزارش می‌شود و ایشان به من دستور می‌دهند مورد بازرسی...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایسنا او در حاشیه همایش هم به‌صراحت به سؤال خبرنگاران درباره نامه «فاضل لاریجانی» پاسخ داد و گفت: «به نظر می‌رسد دو علت موجب بروز چنین واکنش‌هایی می‌شود؛ یکی صراحت لهجه بنده در بیان دیدگاه‌ها و نظراتم و دیگری مسئولیتی که در دفتر بازرسی مقام معظم رهبری بر عهده دارم. قطعا بازرسی همیشه به سود افراد نیست و دراین‌بین منافع برخی افراد در پی بررسی‌هایی که صورت می‌گیرد به مخاطره می‌افتد و در نهایت آنان احساس خطر و ابراز گلایه می‌کنند که البته این ابراز نظرها مهم نیست و کسی که در جایگاه بازرسی حضور دارد نباید از این رفتارها برنجد». ناطق‌نوری با یک بیت شعر اظهارنظرهای خود را تکمیل کرد که: «وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم/ که در طریقت ما کافریست رنجیدن». «فاضل لاریجانی» در نامه‌ای به دادستان تهران نوشته بود: «اکنون مجددا در پیشگاه ملت شریف ایران تقاضا دارم هم‌زمان دارایی‌های نزدیکان آقای محمود احمدی‌نژاد و دارایی‌های حاج علی‌اکبر ناطق‌نوری و نزدیکانشان و سایر مسئولان نظام که ممکن است شبهه‌ای در دارایی‌شان وجود داشته باشد، مورد بررسی قرار گیرد و اگر ریالی اضافه‌تر وجود دارد، به نفع بیت‌المال ضبط و ثبت شده و گزارش آن از طریق رسانه‌های عمومی به اطلاع مردم برسد». می‌توان حدس زد که چرا فاضل لاریجانی باید درخواست رسیدگی به اموال نزدیکان محمود احمدی‌نژاد را مطرح کند

ماجرا به همان فیلم مخفی و سعید مرتضوی و یکشنبه معروف بازمی‌گردد کمااینکه خود فاضل لاریجانی هم در ادامه نامه‌اش به سعید مرتضوی اشاره کرده است اما پرسش این بود که چرا نام ناطق‌نوری را به نامه خود افزوده و خواستار رسیدگی به اموال او هم شده بود. پاسخ این پرسش را ناطق، روز گذشته در لابه‌لای گفته‌هایش غیرمستقیم و بعدا در پاسخ به خبرنگاران به طور مستقیم داد؛ از فاضل لاریجانی هم بازرسی شده است.
ناطق‌نوری این سال‌ها باید مدام پاسخ‌گوي اتهاماتی باشد که رسانه‌ای می‌شود اما رسیدگی نه. درخواست رسیدگی، مطالبه‌ای است که دو بار در این سال‌ها داشته تا شاید دور اتهامات پایان یابد، اتفاقی که نمی‌افتد. «علی اکبر ناطق‌نوری» در همایش مبارزه با فساد درباره متهم‌شدن خود و خانواده‌اش به فساد گلایه کرده است. به گزارش ایسنا و ایلنا، ناطق‌نوری گفته است: «اینکه عده‌ای فقط حرف می‌زنند که فلانی یا فرزندانش از فلان رانت استفاده کرده‌اند و مدرکی ارائه نمی‌کنند، نشان‌دهنده عمق فساد در جامعه است. من دو پسر دارم و به آنها گفته‌ام که نه در سازمان‌های دولتی کار کنند و نه فعالیت تجاری داشته باشند. هفته‌ای دو گزارش به حراست رهبری ارسال می‌شود مبنی بر اینکه از اسم من استفاده شده است. من همین‌جا اعلام می‌کنم هر کسی مدرکی از فساد اقتصادی فرزندان یا داماد و سایر بستگان من دارد می‌تواند آن را منتشر کند. من در این موضوع بسیار حساس هستم و حتی وقتی در موردی وزارت اطلاعات به پسرم اتهامی وارد کرد او را از خانه بیرون راندم تا به شکل قانونی مراحل طی شود؛ البته بعد از دو هفته مشخص شد که اتهام درست نبوده است. دو پسر دارم. هشت سال رئیس مجلس بودم، اینها می‌آمدند جلوی در مجلس، جلویشان را می‌گرفتند و اینها را نمی‌شناختند. حق نداشتند در کار من دخالت کنند، به آنها گفتم کار دولتی و تجارت نکنید هرکسی از این دو و از بستگان و داماد‌های من هرچه دارد، می‌تواند رو کند». یکتا نامزد جناح راست در انتخابات ریاست‌جمهوری سال٧٦ نخستین‌بار از سوی نامزد همین جناح در انتخابات ٨٨ متهم به فساد شد. محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت منتخب اصولگرایان، در مناظره‌های انتخاباتی سال ٨٨ خطاب به میرحسین موسوی گفت: «بی‌قانونی در پسران بعضی از همین آقایانی است که امروز از شما حمایت می‌کنند. پسر آقای ناطق چطوری ‌میلیاردر شد؟ خود آقای ناطق چطوری دارد زندگی می‌کند اینها حامیان شما هستند بی‌قانونی آنهاست جناب آقای موسوی ما قانون را نمی‌پذیریم؟». رئیس مجلس پنجم به‌تازگي هم از سوی فاضل لاریجانی، متهم شده است. کسی که خودش پیش‌تر از سوی احمدی‌نژاد مورد تأیید سال‌های ٨٤ و٨٨ اصولگرایان، در یکشنبه معروف مجلس متهم به سوءاستفاده شده بود. ناطق‌نوری روز گذشته در صحبت‌هایش سخنی گفت که می‌توان آن را کنایه به احمدی‌نژاد هم دانست. او گفت: «هر مسئولی تخلف کند می‌گوییم که حالا خب مسئولیت دارد و با آن برخورد نمی‌کنیم بعدا که دوران مسئولیت آن تمام می‌شود این استدلال را می‌آوریم که مرده، لگدزدن ندارد. ما در کشور کمبود قانون نداریم بلکه به قانون عمل نمی‌کنیم».

او نخستین‌بار سه سال قبل در گفت‌وگویی با «نگاه پنجشنبه» لب به اعتراض گشود و گفت: «من ناطق اگر واقعا تخلف دارم باید بررسی شود. اساسا چرا مثل منی مورد سؤال و مؤاخذه قرار نگرفت. واقعا این سؤال جدی من است. تعارف نمی‌کنم. واقعا من چرا مورد سؤال قرار نگرفتم؟ چرا مؤاخذه نشدم؟ اگر نسبتی داده شد، چرا تحقیق نشد، بررسی نشد که این درست است یا درست نیست. واقعا برای من سؤال است و اصلا این برای من مسئله است، برای جامعه هم مسئله است».

نوشتن دیدگاه