پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3504
منتشر شده در دوشنبه, 05 مهر 1395 09:18
تعداد دیدگاه: 0
سردار طلایی:

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: داعش و گروهک‌های تروریستی مانند آن، برنامه آمریکا برای ساقط کردن حکومت شیعی در عراق و دست گرفتن حکومت این کشور بود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از فارس، سردار مرتضی طلائی شامگاه یکشنبه در مراسم یادواره شهدا در کاشان اظهار داشت: کسانی که توفیق پیدا می‌کنند و در چنین مراسمی شرکت می‌کنند در واقع اصحاب انقلاب اسلامی هستند، این افراد یاوران امام زمان(عج) خود هستند و در پاسخ ندای «هل من ناصر» امام خود با تمام سختی‌ها در صحنه حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: در کشور ما در شرایط حاضر، همه شرایط موجود در کنار هم تداعی‌کننده دوره‌ای از اسلام است، انقلاب شما، شرایط جامعه ما و همه‌ کسانی که بر جامعه مسئولیت دارند، همه در نقش یک فعال در یک برهه از تاریخ قرار گرفته‌ایم؛ تکلیف ما امروز بیعت با ولی و همراه او حرکت کردن است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: شرایط فعلی کشور مصداق بارز «کل یوم عاشوراست»، برای صیانت از غدیر و برای پاسداری از حریم ولایت و امامت برای هرگونه جان‌فشانی آماده‌ باشیم؛ برای اینکه بتوانیم به‌ خوبی به وظایف خود عمل کنیم تا شاهد تنها ماندن امام زمان خود نباشیم، باید زمان و شرایط موجود را بشناسیم و در پیش‌بینی آنچه اتفاق می‌افتد بصیرت داشته باشیم تا شاهد تکرار تاریخ نباشیم.

طلائی تبیین کرد: وظیفه برگزارکنندگان یادواره شهدا این است که تلاش کنند با تبیین درست، واقعی و ارائه یک تحلیل از شرایطی که در پیش‌رو داریم به افزایش بصیرت خود و شنوندگان کمک کنند.

وی توضیح داد: ما مسئولان باید دقت کنیم، چراکه سوءاستفاده‌ها و رانت‌خواری‌های برخی مسؤولان موجب سلب اعتماد مردم از نظام می‌شود، ما باید پاسخگوی دل‌سوختگان انقلاب و اولیای شهدا باشیم که در قبال خون شهدا چه کردیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تشریح کرد: دفاع مقدس ما یک فرهنگ دارد که مبانی نظری دفاع مقدس در هیچ‌یک از آکادمی‌های جنگ در دنیا به‌ عنوان یک مدل از جنگ مطرح نشده است، هر جنگ در دنیا تعریف خود را دارد؛ چیزی به نام فرهنگ دفاع مقدس ما با آن مفاهیم و تئوری که سراغ داریم، در دنیا وجود ندارد.

طلائی بیان کرد: هرچه در دنیا موجود است از قدرت و امکانات در یک برهه زمانی پشت سر یک کشور به سرکردگی صدام جمع شده بودند و مقابل ما قرار گرفتند، از تمام امکاناتی که برای دفاع مقابل دشمن باید می‌داشتیم را در اختیار نداشتیم؛ 8 سال با تمام نداشته‌ها در مقابل آن داشته‌های دشمن ایستادگی کردیم و سرانجام دشمن را در مقابل خود تسلیم کردیم.

وی عنوان کرد: جنگ یا شبه جنگی را نداشتیم که در کشور ما شروع‌ شده باشد و قسمتی از کشور ما جدا نشده باشد، تنها در تاریخ 300 ساله ما که یک وجب از خاک کشور در تصرف دشمن باقی نماند، دوران دفاع مقدس است؛ خیلی از کشورهای اطراف ایران، زمانی بخش‌هایی از کشور ما بودند، اما امروز در اختیار دشمنان ما هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی تأکید کرد: صدام گفته بود اگر ایرانی‌ها خرمشهر را پس گرفتند من کلید بصره را به آن‌ها تقدیم می‌کنم، برخلاف همه معادلات نظامی، ما عملیاتی طراحی کردیم و خرمشهر را آزاد کردیم؛ دشمن از این اتفاق متحیر شد، در همین زمان رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان حمله کرد تا پیروزی ما را تحت‌الشعاع قرار دهد.

طلائی متذکر شد: از سال 61 تا به امروز به جنگ‌های اتفاق افتاده نگاه کنید، دفاع مقدس باعث شد امروز به فضل الهی، نیروی مقاومت حزب‌الله امروز به قدرتی دست پیدا کرده است که اگر اراده کند گنبد آهنین اسرائیلی‌ها را زیر پا گذاشته و اسرائیل را کمتر از 48 ساعت از صفحه روزگار محو کند.

وی یادآور شد: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند که دفاع مقدس ما مقدمه فتح فلسطین است اما کسی باور نمی‌کرد، این فرهنگ و مکتب چه فرهنگی است که به بچه‌های شیعه فلسطین و لبنان چنین قدرتی داده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: چیزی که دشمن نمی‌خواست به دست خودش اتفاق افتاد و خود آمریکایی‌ها، صدام را سرنگون کردند، پس از مدتی دیدند در عراق حکومت شیعی شکل‌ گرفته است و این زمان بود که فهمیدند اوضاع از دستشان خارج‌ شده است؛ داعش و گروهک‌های تروریستی مانند آن، برنامه آمریکا برای ساقط کردن حکومت شیعی در عراق و دست گرفتن حکومت این کشور بود.

طلائی عنوان کرد: آمریکایی‌ها در عراق هم نتوانستند موفق شوند، آن‌ها برای پیاده کردن طرح خاورمیانه بزرگ باید حکومت اسلامی در ایران را ساقط می‌کردند؛ به سوریه حمله کردند، همه توان خود را جمع کردند در این کشور و نتوانستند در مقابل حکومت بشار اسد به نتیجه‌ای برسند.

وی تصریح کرد: امروز اگر می‌بینید نمایندگان دیپلماسی کشور در مقابل کشورهای قدرتمند دنیا می‌نشینند، فقط به پشتوانه خون شهداست؛ زمانی که ما جنگ را شروع کردیم یک تفنگ کلاشنیکف هم نداشتیم، اما امروز به چنان قدرت دفاعی دست پیدا کردیم که هیچ کشوری فکر آن را هم نمی‌کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که ما از نیروی نظامی و محاصره اقتصادی واهمه‌ای نداریم، چیزی که از آن می‌ترسیم وابستگی فرهنگی است؛ آمریکا با زور سرنیزه به میدان نمی‌آید، با قلم به میدان می‌آید.

طلائی در پاسخ به سؤال افرادی که مخالف واژه جنگ فرهنگی هستند، گفت: وسعت، پیچیدگی و پیامدهای این جنگ بسیار بیشتر است، در جنگ نظامی دشمن به سراغ سنگرهای مرزی ما می‌آید، اما در جنگ نرم، دشمن به سراغ سنگرهای معنوی می‌آید تا آن‌ها را منفجر کند؛ دشمن در این جنگ دنبال از کار انداختن فرهنگ دفاع مقدس و راه شهداست.

وی با اشاره به اهداف جنگ نرم نیز افزود: مهار بیداری فکری جوامع بشری هدف اصلی جنگ نرم دشمن است، هدف آن‌ها فراتر از جوامع اسلامی است، آن‌ها نگران بیداری فکری تمام جوامع بشری هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: یکی از اهداف دشمنان در جنگ نرم در کشور ما، کودکان 6 تا 12 ساله هستند، دشمن در مهدکودک‌های ما دنبال اهداف خود است؛ نوجوانان 12 تا 18 ساله و جوانان بالای 18 سال اهداف دیگر دشمنان هستند.

طلائی در پایان در رابطه با ابزار استفاده‌ شده توسط دشمن در این جنگ، گفت: دشمن از راه حرف زدن دنبال انحراف، اختلال و تغییر اعتقادات و افکار مردم کشور ماست؛ آن‌ها به شیوه‌های مختلف عملیات روانی انجام می‌دهند، عملیات ادراکی، تحریک افکار و دیپلماسی از جمله این روش‌هاست.

نوشتن دیدگاه