دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2695
منتشر شده در یکشنبه, 29 فروردين 1395 12:38
تعداد دیدگاه: 0
امام جمعه اصفهان در مراسم گرامیداشت روز ارتش:

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی امروز با حضور یگان های نظامی و انتظامی اصفهان در میدان ارتش اصفهان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، در این مراسم كه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مردم برگزار شد،...

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی امروز با حضور یگان های نظامی و انتظامی اصفهان در میدان ارتش اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، در این مراسم كه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مردم برگزار شد، نیروهای نظامی و انتظامی اصفهان توان رزمی خود را به نمایش گذاشتند.
امام جمعه اصفهان در این مراسم با بیان اینکه امام راحل در فرمان تاریخی خود به همه احاد دستور دادند ارتش ایران، ارتش جمهوری اسلامی نامیده شود، گفت: همچنین امام راحل شایسته روز ۲۹ فروردین ماه را روز ارتش نامیدند و بر رژه نیروهای مسلح با ساز و برگ نظامی در خیابان ها تاکید کردند.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد به بخش های دیگر فرمان تاریخی امام راحل اشاره و تصریح کرد: امیداور هستیم همواره ماننده بسیجیان، سپاهیان و ارتش جمهوری اسلامی در این روز مبارک تعهد ببندیم که همراه شهدا برای انقلاب اسلامی و پیشبرد و اهداف امام راحل و رهبر معظم انقلاب جانفشانی کنیم.
وی افزود: کلامی بهتر از فرمایش امیرالمومنین(ع) در توصیف ارتشیان و سپاهیان اسلام نیافتم، امام علی (ع) چهار صفت برای نیروهای مسلح برشمردند، سربازان به اذن خداوند، دژ مردم، زینت زمامداران، مایه عزّت دین و امنیّت اند و کار مردم جز به آنان استوار نمی شود.” از این حدیث شریف می توان نکات مهمی را برداشت کرد، در اولین مرحله، ایشان لشکریان را دژ محکم مردم دانسته اند که نشان می دهد، نیروهای مسلح در خدمت مردم و حافظ منافع آنها هستند.
امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: اگر در حال حاضر کشور جمهوری اسلامی در امنیت کامل به سر می برد به دلیل وجود ارتشیان جانفشان است که با چشم روشن و قامت برافراشته حفاظت از مرزهای آبی، خاکی و هوایی را برعهده دارند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امروز به راستی ارتش ایران در برابر همه توطئه ها و فتنه های دشمنان در مرزها، دژ مستحکمی برای ملت ایران محسوب می شوند و ارمغان ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح امنیت و سربلندی و عزت است.
وی ادامه داد: امروز به عیان فرمایشات امام علی(ع) پیرامون نیروهای مسلح اسلام را شاهدیم، اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه پرآشوب و فتنه جزیره ثبات و امنیت است به واسطه جانفشانی های سپاهیان و نیروهای مسلح اسلام است.
ایت الله طباطبا یی نژاد ابراز کرد: آمادگی کامل نیر وهای مسلح ایران در برابر هر تجاوز و جسارتی از سوی خائنین و دشمن، امنیت را به ملت ایران هدیه کرده است و شایسته و بایسته است مردم ایران با خدمت به اسلام و آرمان های انقلاب شکرگذار واقعی این نعمت بزرگ باشند.
این مراسم با شلیك توپخانه ارتش جمهوری اسلامی و پرواز جنگنده های نیروهی هوایی و پرش سربازان تیپ هوابرد و رژه یگان های نمونه چهار نیروی زمینی ، هوایی، دریایی و پدافند هوایی برگزار شد.
در این مراسم یگان های موتوری و پیاده سپاه ، ارتش ، نیروی انتظامی و هلال احمر نیز رژه رفتند.
امام خمینی (ره) 29 فروردین را بواسطه حماسه آفرینی های نیروی زمینی ارتش به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری كردند.

نوشتن دیدگاه