دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25511
منتشر شده در چهارشنبه, 15 فروردين 1403 12:33
تعداد دیدگاه: 0
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خبر داد:

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از تأیید مصوبه طرح اصلاح قانون مدارس غیردولتی توسط شورای نگهبان خبر داد و گفت: با اجرای این مصوبه مهم، جلوی اجحاف در حق معلم گرفته خواهد شد و با توجه به الزام برای رعایت قانون کار در مدارس غیردولتی، از این پس هیچ معلمی نباید با 30 ساعت تدریس و فعالیت...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا منادی سفیدان با اشاره به تأیید «طرح اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی» در شورای نگهبان، عنوان کرد: این طرح یکی از مصوبات مهم در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بود که با درخواست معلمان مدارس غیردولتی و همفکری و حضور نمایندگان مؤسس و مدیران مدارس غیردولتی در کمیسیون آموزش چکش‌کاری و پس از رفت و برگشت چندین باره به صحن علنی و شورای نگهبان نهایتا به تصویب و تأیید نهایی رسید.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این مصوبه قانونی تلاش کردیم، تمامی دغدغه‌ها و مسائل معلمان و کارکنان مدارس غیردولتی را در نظر بگیریم، افزود: متأسفانه پیش از این شاهد بودیم که در این مدارس از خلأ قانونی سوء استفاده و حق و حقوق معلمان به صورت کامل پرداخت نمی‌شد لذا در کمیسیون با در نظر گرفتن همه جوانب چنین مصوبه مهمی را به تصویب رسانده و پیگیر تصویب آن در صحن و تأیید آن در شورای نگهبان بودیم.

وی تصریح کرد: گزارش‌هایی داشتیم که حقوق پرداختی به معلمان در سال گذشته بسیار ناچیز و حدود 3 میلیون تومان بوده ولی در این قانون مصوب کردیم که ساعت کاری معلمان در مدارس غیردولتی از 44 به 30 ساعت در هفته کاهش و شامل برنامه درسی ملی و فوق برنامه درسی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و آمادگی برای حضور در کلاس درس شود.

منادی یادآور شد: همچنین این معلمان مشمول قانون کار می‌شوند که بر اساس قانون کار، هیچ معلمی با 30 ساعت تدریس و فعالیت های نام برده در ماده 15 قانون، دیگر نباید کمتر از کف حقوق تعیین شده در سال 1403 یعنی حدود 10 میلیون تومان و 30 روز بیمه دریافتی داشته باشد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: همچنین با اجرای این قانون با در نظر گرفتن سامانه های نظارتی، نظارت بر 18 هزار مدرسه غیردولتی دقیق‌تر خواهد شد و اجازه اجحاف در حق 220 هزار معلم مدرسه غیردولتی داده نخواهد شد./انتهای پیام

مجلس شورای اسلامی

نوشتن دیدگاه