يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25429
منتشر شده در یکشنبه, 13 اسفند 1402 14:44
تعداد دیدگاه: 0

انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی دو روز قبل در تمام کشور برگزار شد که دشمن خواب های آشفته ای برای ایران دیده بود، اما حضور مردم باعث شد این خواب ها هرگز تعبیر نشود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، اسامی منتخبین شهرستان اصفهان نیز روز گذشته در حالی اعلام شد که بسیاری تصور می کردند اعضای یک ائتلاف ولیست مشخص و یا حداقل ترکیبی از دو لیست مطرح اصفهانی به بهارستان راه یابند، اما انتخاب دو نفر کاندیدای مستقل ناگهان خط بطلانی کشید بر انتخاب های لیستی که مدت هاست اصفهان را مورد آزار قرار داده است.
حالا البته برخی بر این باور هستند که ایراد مهم وبزرگ قانونی به حضور یکی از اعضای مستقل راه یافته به مجلس شورای اسلامی در دور دوازدهم وجود دارد که باید در این خصوص شفاف سازی صورت پذیرد.
گویی حامد یزدیان که به عنوان نفر پنجم از حوزه اصفهان راهی بهارستان شده است، پیش از این عضو علی البدل شهر اصفهان بوده وبر اساس بند ج ماده 29 قانون انتخابات می بایست پیش از ورود به عرصه انتخابات، استعفای خود را تقدیم هیئت رئیسه شورای شهر می کرده تا بعد از اخذ رای اعضای شورای شهر در صحن علنی پارلمان شهری، بتواند در فرایند انتخابات ثبت نام کند، لذا از آنجا که در مدت قانونی هیچ خبری مبنی بر رای گیری برای استعفای این عضو علی البدل شورای شهر مخابره نشد، این شائبه وجود دارد که این موضوع در چه مسیر قانونی حرکت کرده است و آیا اصلا مسیر طی شده قانونی بوده یا خیر؟
مسئله ای که ورود جدی شورای نگهبان را می طلبد.
گفتنی است اصفهان در دو دوره پیش مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص یکی از منتخبین خانم تجربه مشابهی را از سرگذراند که بعد از رد صلاحیت یکی از منتخبین مجلس شورای اسلامی بعد از فرایند انتخابات توسط شورای محترم نگهبان، یکی دیگر از کاندیداها جایگزین وی شد./ انتهای پیام

نوشتن دیدگاه