يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2530
منتشر شده در پنج شنبه, 22 بهمن 1394 11:50
تعداد دیدگاه: 0
آیت الله حسینی بوشهری :

سخنران راهپیمایی روز 22 بهمن در اصفهان سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را عید فطر ، قربان و غدیر ایرانیان دانست و از تلاش دشمن برای نفوذ و تغییر ساختار در نظام ایران اسلامی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در جمع راهپیمایی کنندگان روز 22 بهمن ماه در...

سخنران راهپیمایی روز 22 بهمن در اصفهان سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را عید فطر ، قربان و غدیر ایرانیان دانست و از تلاش دشمن برای نفوذ و تغییر ساختار در نظام ایران اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در جمع راهپیمایی کنندگان روز 22 بهمن ماه در میدان امام(ره) اصفهان گفت: مردم اصفهان همواره همراه انقلاب بوده و هستند و در انقلاب اسلامی یکی از تاریخ ساز ترین مردم ایران بودند.
وی اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن اگر بخواهیم این انقلاب را به مناسبات ارکان اسلام عزیز تشبیه کنیم باید بگوییم این انقلاب عید فطر ، عید قربان و عید غدیر ایران است.
آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد:همانطور که مسلمانان پس از یکماه مبارزه با نفس در روز عید فطر جشن می گیرند، ملت ایران نیز به رهبری امام خمینی(ره) در روز 22 بهمن پس از سالیان متمادی مبارزه و سختی و شکنجه و زندان و تبعید به شیرینی زایدالوصفی رسیدند.
وی علت تشبیه این انقلاب به عید قربان را اینگونه تبیین کرد که: در روز عید قربان اسماعیل به قربانگاه رفت و خداوند نیز آن روز را عید قربان اعلام کرد، در انقلاب اسلامی نیز جوانان زیادی به قربانگاه مبارزه با دشمنان رفتند و شهید شدند.
آیت الله حسینی بوشهری همچنین خاطرنشان کرد: به این علت می گویم روز 22 بهمن روز عید غدیر است که خداوند در روز غدیر، ولایت را به شیعیان هدیه کرد و در این روز نیز خداوند ولایت امام خمینی(ره) را به ایرانیان داد.
حسینی بوشهری با تاکید بر این که انقلاب اسلامی ایران از رهگذر غدیر حاصل شده است ، بیان کرد: مردم نباید آن روزهای خدایی را فراموش کنند و رسالت پیامبران نیز این بوده است که امتشان را از ظلمت به سمت نور راهنمایی کنند.
رئیس حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: چه ظلمتی بالاتر از این که گمراهی ها و انحراف ها هویت ملی، اقتصادی، فرهنگی یک جامعه را نشانه رفته بود.
وی افزود: این روز خدایی جهت یادآوری این است که قبلا چه بوده ایم و چقدر در مشکلات غوطه ور بودیم و اکنون کجا هستیم و این موضوع خود نشانه ای قرآنی برای انسان های شکیبا و صبور است.
قرآن نوید بخش روزهای پیروزی و شکوه بود
آیت الله حسینی بوشهری در ادامه سخنان خود گفت: مردم باید بدانند گویا امام خمینی(ره) در عصر ما به منزله حضرت موسی(ع) مورد خطاب الهی قرار گرفته که حکومت شاهنشاهی دیگر کافی است و مردم در برابر ظلم و مفاسد دستگاه رضا خانی و محدرضا خسته شده اند.
وی با اشاره به آیه شریفه "اخرج من الضلمات الی النور" اظهار کرد: شکوه این جشن یادآور رشادت ها و تحمل سختی ها و مشکلات از سوی انقلابیون به رهبری امام خمینی(ره) است.
رئیس حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: امروز مردم اقتدار و حضور را در سراسر ایران به نمایش گذاشتند و یک نمایش دیگر نیز در روز هفتم اسفند ماه به نمایش خواهند گذاشت و با حضور پای صندوق های رای پیام های روشنی به دشمنان مخابره خواهند کرد.
دشمنی مستکبرین با ملت ایران تمام شدنی نیست
وی با مطرح کردن این سئوال که انقلاب اسلامی دارای چه ویژگی هایی است و وظیفه مردم در قبال این انقلاب چیست ؟به شعار ها و اهداف انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: برخی توافق با مجامع بین المللی را به منزله پایان دشمنی های دشمن با ملت ایران می پندارند، در حالی که اصلا چنین چیزی نیست و دشمن همواره به دنبال دشمنی کردن با ملت شریف ایران است.
آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: چندی پیش یکی از مسئولان آمریکایی گفته بود تمام مردم ایران تندرو هستند و این در حالی است که به تازگی مسئولان آمریکایی به این موضوع اعتراف کرده اند که ایران هیچ گاه به دنبال دستیابی به سلاح اتمی نبوده است.
رئیس حوزه های علمیه ایران اسلامی خاطر نشان کرد: در اینجا باید از این دشمنان پرسید که اگر می دانستید ایران به دنبال سلاح اتمی نیست پس چرا دهها قطعنامه علیه ایران صادر کردید و ایران را به فصل هفتم سازمان ملل بردید؟ آیا این ها مصادیق بارز دشمنی با ملت ایران نبود؟
ماهیت انقلاب به حضور مردم در عرصه های مختلف است
وی گفت: ماهیت انقلاب به حضور مردم در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی است و همه مردم ایران در این انقلاب سهیم هستند و اگر حضور یکپارچه مردم ایران زمین با روحیه شهامت، استکبار ستیزی و استقلال طلبی همراه با اراده و همبستگی همراه با استقامت نبود هرگز انقلاب به پیروزی نمی رسید.
حسینی بوشهری با بیان این که مردم نقش مهم و موثری در این انقلاب داشتند، بیان کرد: امام خمینی(ره) نیز بارها فرمودند "من به پشتوانه این ملت دولت تشکیل می دهم" و این به این معنی است که مردم مسیر را آماده کردند برای یک پیروزی بزرگ.
دشمن به دنبال تغییر ساختار در نظام اسلامی ایران است
مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: انقلاب اسلامی ایران برای دفاع از مظلومان، پیاده کردن احکام اسلامی و مبارزه با فساد بود.
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه مردم در دوران انقلاب با شعار "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" در برابر ستم ایستادند، افزود: انقلاب اسلامی ایران پس از 37 سال به بار نشسته و دستاوردهای انقلاب در زمینه های علمی، اقتصادی و غیره موجب شگفتی جهانیان شده است.
وی با بیان اینکه دشمن کینه انقلاب اسلامی ایران را در دل دارد، افزود: دشمن اکنون به دنبال تغییر ساختار و نفوذ در نظام اسلامی ایران است.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح‌کرد: دشمن به دنبال مهار انقلاب در حوزه های نظامی و اقتصادی و ایجاد شورش در مردم است.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه دشمن به دنبال نفوذ در مدیریت‌های کلان است، خاطرنشان کرد: تا مردم و رهبر عزیز در صحنه حضور دارند هیچ اتفاقی از ناحیه دشمن نمی افتد.
وی اظهارکرد: انتظار کشور از مردم این است که در دفاع از رهبری و نظام اسلامی و ارزش‌های انقلاب پایبند بمانند و پافشاری کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: هر انقلاب ریزش و رویشی دارد اما رویش انقلاب اسلامی ایران از ریزش آن بیشتر بوده است.
آیت الله حسینی بوشهری اضافه‌کرد: امروز در میدان امام(ره) اصفهان شاهد سیل عظیم جمعیت بودیم و جوانان و نوجوانانی که انقلاب را درک نکردند امروز به احترام حضرت امام خمینی(ره) ، مقام معظم رهبری و شهیدان در صحنه حضور یافتند./

نوشتن دیدگاه