سه شنبه 11 ارديبهشت 1403, Tuesday 30 April 2024, مصادف با 21 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25118
منتشر شده در دوشنبه, 11 دی 1402 13:07
تعداد دیدگاه: 0
موسوی لارگانی:

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی عملی مسئولان در قبال آلودگی هوا، خطاب به مسئولان، گفت: کاری کنید مردم نای نفس کشیدن هم ندارند. نمی‌شود تا ابد مدارس را تعطیل کرد و مردم در خانه‌های خود حبس شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سیدناصر موسوی لارگانی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 11 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار رشید اسلام و احیاگر جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی و همچنین شهادت سردار پرافتخار سید رضی موسوی با اشاره به مشکلات استان اصفهان، عنوان کرد: به دلیل سوء مدیریت‌ها در برخی حوزه‌ها وارد بحران شده‌ایم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: کلان شهر اصفهان و شهرهای مجاور به آلوده‌ترین شهرهای کشور تبدیل شده و حتی گوی سبقت را از پایتخت یعنی تهران هم ربوده است.

وی خطاب به مسئولان کشوری و استانی عنوان کرد: چرا دست روی دست گذاشته‌اید و کاری نمی‌کنید! مگر منتظر هستید وضعیت از این هم بدتر شود، مگر بدتر از این هم وضعیتی هست! کاری کنید مردم نای نفس کشیدن هم ندارند. نمی‌شود تا ابد مدارس را تعطیل کرد و مردم در خانه‌های خود حبس شوند.

موسوی لارگانی با اشاره به خشکی زاینده رود، تصریح کرد: تمام دستورالعمل‌ها و قوانین موجود برای احیای رودخانه زاینده رود بر زمین مانده است؛ مگر یادتان رفته است که مقام معظم رهبری در دیدار ۲۸ آبان ۱۴۰۱ با جمعی از مردم اصفهان، خطاب به مسئولان فرمودند که برای رفع مشکل آب اصفهان، شب از روز نشناسید، ولی متاسفانه هیچ کاری انجام نشده است.

وی درخصوص مشکلات دامداران نیز، گفت: نهاده‌های دامی گران و دام‌های دامداران در سراسر کشور از جمله استان اصفهان گرسنه هستند. به خاطر گرسنگی دام‌های مولد به کشتارگاه برده می‌شود، دو سال پیش در این خصوص هشدارهای جدی داده شد اما توجهی صورت نگرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بدانید دام‌های گرسنه منتظر تصمیمات کش و قوس دار و نا مربوط مسئولان نمی‌مانند. گرانی نهاده‌های دامی هزینه تولید را بالا برده و به تبع آن منجر به گرانی گوشت و مرغ شده و سفره مردم خالی تر از گذشته شده است.

وی افزود: حال در چنین شرایطی ناگهان وزارت ارتباطات هم برای عقب نماندن از غافله با افزایش ۳۴ درصدی قیمت اینترنت موافقت کرده است.

موسوی لارگانی ادامه داد: متاسفانه وقتی می‌گوییم گران است، می‌گویند نسبت به قیمت جهانی مفت است، می‌گویند اپراتورها در حال ورشکستگی هستند، ما قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را؛ اگر در حال ورشکستگی هستند چرا اسپانسر و حامی باشگاه‌های حرفه‌ای دولتی و نیمه دولتی و برنامه‌های تلویزیونی می‌شوند.

وی اضافه کرد: آیا این بدان معنا نیست که می‌خواهند از جیب خالی مردم هزینه‌های سرسام‌آور تبلیغات خود را جبران کنند، چرا فقط وقتی به نفع شماست قیمت جهانی را به رخ می‌کشید چرا نمی‌گویید خودرو مونتاژی چینی ۳ برابر قیمت جهانی است! چرا نمی‌گویید دستمزد در ایران پایین‌ترین نرخ در جهان است «شتر سواری که دولا دولا نمی‌شود؛ یا رومی روم یا زنگی زنگ!» چرا فقط وقتی که به نفع مدیر ضعیف است به نرخ قیمت جهانی محاسبه می‌شود.

موسوی لارگانی تصریح کرد: از مدت‌ها قبل اعتراض به اختلال و کندی اینترنت کم نبود که حالا گرانی رسمی ۳۴ درصدی و در پاره‌ای از موارد بالای ۱۰۰ به قوز بالا قوز تبدیل شده و موجب تشدید گلایه و نارضایتی مردم شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: رسیدگی به وضع مردم بازنشستگان و کشاورزان مطلوب نیست و اعتراضات کماکان پابرجا است که این هم ناشی از سوء مدیریت مسئولان مربوطه است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه