دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25095
منتشر شده در چهارشنبه, 06 دی 1402 18:50
تعداد دیدگاه: 0
رييس كل دادگستری استان اصفهان:

همايش استاني انديشه‌هاي قضايي رهبر معظم انقلاب (مدظله) با عنوان «دستگاه قضا، احياي حقوق عامه و ارتقاء امنيت جامعه» در دادگستري استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، در اين همايش كه با حضور رئيس كل دادگستري، دادستان عمومي و انقلاب مركز استان، معاونان رئيس كل دادگستري، نمايندگان حوزه‌هاي قضايي، نخبگان حقوقي و قضايي حوزه و دانشگاه و هيأت‌مديره‌هاي كانون و مركز وكلا و نمايندگان نيروي انتظامي در دادگستري استان برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمين جعفري ،رييس كل دادگستري استان اصفهان، ضمن تبريك و تسليت به مناسبت شهادت سردار سرافراز سيدرضي موسوي به دست رژيم صهيونيستي و همچنين تسليت وفات حضرت ام‌البنين (س) و اداي احترام به مادران و همسران شهدا، هدف از اجراي اين همايش را استفاده از ظرفيت فعالان و نخبگان حقوقي و قضايي در تحليل و ترويج انديشه‌هاي قضايي مقام معظم رهبري (مدظله‌) بيان و اظهار كرد: بر اساس برنامه‌ريزي انجام شده توسط پژوهشگاه قوه قضاييه، مقرر شده است اجلاس ملي انديشه‌هاي مقام معظم رهبري‌(مدظله‌العالي) در اسفندماه برگزار شود و اين همايش با عنوان «دستگاه قضا، احياي حقوق عامه و ارتقاء امنيت جامعه» با هدف بهره‌مندي از ظرفيت‌ فعالان و نخبگان حقوقي و قضايي به منظور حضور فعال استان اصفهان در همايش ملي انديشه‌هاي قضايي رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالي) برگزار شده است.
وي افزود: جلسات و كارگروه‌هاي تخصصي نيز در ذيل همين همايش تشكيل مي‌شود كه اميدواريم برآيند آن ارائه راهكارهاي علمي و عملي در راستاي ارتقاء كيفي همايش ملي انديشه‌هاي قضايي مقام معظم رهبري (مدظله) شود.
رئيس دستگاه قضايي استان در ادامه با اشاره به اهميت كرامت انساني در جهان‌بيني توحيدي خاطرنشان كرد: در جهان‌بيني توحيدي، كرامت انساني در صدر مسائل قرار گرفته است و يكي از مهم‌ترين معيارهاي رعايت كرامت انساني، احياي حقوق عامه و دفاع از آن است.
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين جعفري ادامه داد: سرآمد محورهاي مختلف برقراري عدالت، احياي حقوق عامه است كه مصاديق آن را مي‌توان در قرآن، سنت، قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و قوانين عادي مشاهده كرد.
وي در خصوص نحوه اجراي قوانين مربوط به احياي حقوق عامه گفت: اجراي قوانين مربوط به حقوق عامه بايد با قاطعيت، سرعت و دقت همراه با شفافيت انجام پذيرد تا هم موجب افزايش سرمايه اجتماعي و رضايتمندي مردم شود و هم اثر پيشگيرانه بر افرادي كه قصد تضييع اين حقوق را دارند داشته باشد.
رئيس كل دادگستري استان در پايان امر به معروف و نهي از منكر را يكي از محورهاي اصلي حقوق عامه خواند و ضمن اشاره به حساسيت مقام معظم رهبري بر حمايت از اجراي امر به معروف و نهي از منكر در جامعه، بر حمايت كامل دستگاه قضايي از آمران به معروف تاكيد كرد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه