سه شنبه 11 ارديبهشت 1403, Tuesday 30 April 2024, مصادف با 21 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25047
منتشر شده در چهارشنبه, 29 آذر 1402 14:04
تعداد دیدگاه: 0
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به‌ غیر از محور فرودگاه و بهارستان، موافق توسعه شهر و الحاق اراضی به محدوده شهر نیستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمد نورصالحی، اظهار کرد: مدیریت شهری موافق توسعه شهر و الحاق به محدوده شهر نیست، زیرا اعتقاد داریم در شهر اصفهان به اندازه کافی امکان توسعه درونی و افزایش خدمات و زیربناها به‌ویژه در بافت‌های فرسوده شهر وجود دارد.

وی افزود: البته به‌عنوان مثال محورهای فرودگاه شهید بهشتی و بهارستان برای جلوگیری توسعه بی‌رویه می‌تواند به‌صورت آنتنی به شهر اصفهان اضافه شود و خدمات کلانی که امکان تأمین آن در شهر وجود ندارد یا مزاحمت ترافیکی ایجاد می‌کند نیز در این محورها دیده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: طرح جامع حریم شهر از گذشته تهیه شده است و در آن خدمات و کاربری‌های غیرمسکونی که می‌تواند در حریم وجود داشته باشد، مشخص شده است.

نورصالحی ادامه داد: تاکنون بحثی در رابطه با الحاق اراضی حریم به محدوده شهر اصفهان وجود نداشته و مدیریت شهری نیز پیگیر این موضوع نبوده است، مگر نقاطی که برای تأمین خدمات و زیرساخت‌های شهر نیاز باشد.

وی اضافه کرد: کسی موافق الحاق اراضی حریم به محدوده شهر اصفهان و توسعه مسکونی حریم نیست و برنامه‌ای در این زمینه وجود ندارد؛ اگر موردی وجود داشته فقط در قالب دستورالعمل‌ها و ضوابط و برای تأمین خدمات مطرح می‌شود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه