دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24617
منتشر شده در جمعه, 07 مهر 1402 11:11
تعداد دیدگاه: 0
به رغم مخالفت برخی از کارشناسان؛

در حالی که بسیاری از کارشناسان انتقال آب دریا به فلات مرکزی را اقدامی اشتباه برشمردند،اما این پروژه با سرعت در حال پیگیری است و رییس جمهور نیز در این زمینه گفت: زمان اجرای پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان به یک سوم رسیده و مباحثی مانند اعتبارات باعث کُندی در اجرای آن نشده است.

سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در جریان بازدید از پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان و آغاز عملیات اجرایی گام(فاز) دوم این پروژه افزود: شتاب در اجرای این پروژه بیشتر شده و تاکنون 50 درصد از آن اجرا شده است و در مجموع شاهد اجرای کار بسیار خوب و ارزشمندی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: آبرسانی برای مصارف آشامیدنی، صنعت و کشاورزی، مساله مهمی است بویژه اینکه استان اصفهان مشکل کمبود منابع آبی دارد.
رییس جمهور با بیان اینکه تکمیل طرح‌های بزرگ نیازمند سخت کار کردن است، تصریح کرد: تاکنون 28 جبهه کاری در تجرای این پروژه مهم فعال هستند و من از همه پیمانکاران، مهندسان و کارگران این پروژه عظیم آبرسانی تقدیر و تشکر می‌کنم.
رئیسی اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز این پروژه با پیگیری وزیر نیرو از سوی دولت تامین خواهد شد و تا به امروز هم به همت استاندار اصفهان و وزیر نیرو، کارها در حال اجراست و بخاطر کمبود منابع اعتباری، متوقف نشده است.
وی ادامه داد: گزارش مدیر پروژه و استاندار در باره پروژه انتقال آب گزارشی خوبی بود که از صرفه‌جویی در زمان اجرای آن حکایت دارد و کاری که باید در مدت سه سال انجام می‌شده، ظرف یک سال انجام گرفته است و اینکه مشکل مردم در زمان کمتری حل می‌شود، جای بسی خوشحالی دارد.
رییس جمهور اضافه کرد: این موارد اخبار خوبی برای مردم محسوب می‌شود و کاری که دولت آغاز کرده، شرایط مناسبی پیدا کرده است.
بنا بر این گزارش، بسیاری از کارشناسان این اقدام و انتقال آب دریا به فلات مرکزی را اقدامی اشتباه برشمرده و علیرضا درویش، کارشناس حوزه آبی از این اقدام دولت به عنوان آخرین میخ بر تابوت اصفهان یاد کرده بود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه