يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24602
منتشر شده در سه شنبه, 04 مهر 1402 13:22
تعداد دیدگاه: 0
سخنگوی قوه قضاییه خبر داد؛

نشست خبری مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه با حضور خبرنگاران امروز سه‌شنبه (۴ مهرماه) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، تشکیل پرونده برای فرزندان یک مقام ارشد دستگاه قضايی، احضار برخی فعالان فضای مجازی، اخباری از پرونده شهید «علی‌وردی» و برخی دیگر از موضوعات جدید قضایی از جمله مباحثی بود که در نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه مطرح و به آنها پاسخ داده شد.

۴ متهم پرونده تهیه و توزیع مشروبات الکلی مسموم در استان البرز به اعدام محکوم شده‌اند

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در پرونده تهیه و توزیع مشروبات الکلی مسموم در استان البرز که منجر به مرگ ۱۷ نفر و نابینایی ۱۹۱ نفر شد، ۴ نفر از متهمان به اعدام محکوم شده‌اند

تشکیل پرونده برای فرزندان یکی از مقامات ارشد دستگاه قضايی

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اینکه اخیرا برخی مدعی بازداشت یا احضار فرزندان یکی از مقامات ارشد دستگاه قضايی شده‌اند، گفت: پرونده‌ای تشکیل شده و با جدیت و بدون هیچ‌گونه تبعیضی به پرونده رسیدگی خواهد شد. هر زمانی که به لحاظ قانونی اجازه اطلاع‌رسانی داشتیم، اطلاع رسانی خواهد شد.

برخی فعالین فضای مجازی به ویژه چهره‌های شناخته شده احضار شدند

ستایشی در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران درباره اهم اقدامات دستگاه قضا برای برخورد با برهم‌زنندگان امنیت جامعه در فضای مجازی گفت: برخی فعالین فضای مجازی به ویژه چهره‌های شناخته شده احضار و تحت تعقیب قانونی قرار گرفته‌اند. برخی موضوعات مانند بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جنبه تخصصی دارد از رئیس جمهور خواسته‌ایم نهادهای تخصصی موارد را گزارش کنند؛ اخیرا گزارش‌هایی در همین مورد به دادستانی واصل و کیفرخواست صادر شده است.

پرونده شهید «علی‌وردی»

پرونده شهید آرمان علی‌وردی ۸ متهم دارد که اولین جلسه رسیدگی به اتهامات آن‌ها در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک تهران ۱۵ مهرماه برگزار خواهد شد.

آخرین وضعیت پرونده‌ انفجار آرادکوه و تخریب‌های منطقه ۱۵ شهری تهران

سخنگوی قوه قضاییه در مورد تخریب‌های منطقه ۱۵ شهری تهران گفت: در دادسرای جنایی تهران پرونده‌ای تشکیل و ۹ نفر از کارشناسان رسمی دادگستری در حوزه‌های مختلف انتخاب شدند. این افراد تا این لحظه نظریه نداده‌اند. در مورد آرادکوه هم انفجاری صورت گرفته و ۴ نفر مصدوم شده‌اند که ۳ نفر از آن‌ها فوت می‌کنند. پرونده تشکیل شده و دستور برای شناسایی قصور و تقصیر احتمالی صادر شده است.

رای پرونده ساخت‌وسازهای حاشیه و حریم رودخانه «چهلبازه» مشهد صادر شد

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری درباره موضع دستگاه قضا در خصوص ساخت‌وساز در حاشیه و حریم رودخانه چهلبازه مشهد گفت: پرونده مورد بحث در دادگاه ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی مستقر در دادگاه انقلاب تهران مورد رسیدگی واقع شده است. رای صادر شده و در مرحله اقدام است./.انتهای پیام

نوشتن دیدگاه