دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24565
منتشر شده در دوشنبه, 27 شهریور 1402 16:05
تعداد دیدگاه: 0
حاجی دلیگانی:

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی فروچاله را تهدیدی برای مناطق مسکونی و حتی غیر مسکونی این استان دانست و گفت: انتقال آب در شرایط پیش بینی شده برای اصفهان یک ضرورت است، پیشنهاد می‌شود آب دریا را تا منطقه کویر ایران انتقال دهیم و این مسئله می‌تواند وضعیت آب و هوایی کشور را تغییر...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حسینعلی حاجی دلیگانی  در واکنش به انتقاد به انتقال آب دریای عمان به اصفهان مثل کوبیدن آخرین میخ به تابوت دیاری است که به نصف‌ جهان معروف بود، گفت: دو مسئله جدی برای ورود آب به شهر تاریخی ایران است، از طرفی این شهر با انبوهی از صنایع آب بر درگیر است که در مرکز استان قرار دارد از سویی دیگر این شهر نیازمند آب شرب و ادامه صنایع قدیمی و حیاتی نظیر صنعت کشاورزی است.

نماینده مردم شاهین شهر،میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برخی صنایع از گذشته دور در این شهر احداث شده‌اند و شرایطی برای انتقال آنها وجود ندارد، یادآور شد: مردم اصفهان هم تمایلی ندارند صنایع آلاینده در داخل شهر باشد و از طرفی شاهد صرف هزینه آب برای ادامه حیات آنها باشیم اما انتقال آنها نیازمند هزینه زیاد است از همه مهمتر کشور نیازمند چنین صنایعی است.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه در شهرستان‌های برخوار و اطراف اصفهان شاهد کاهش آب‌های سطحی هستیم، اظهار داشت: شدت کاهش آب‌های زیرزمینی به قدری زیاد است که شاهد فرونشست زمین در استان تاریخی ایران هستیم، با برداشت آب طی سال‌های اخیر شاهد فرو رفت آب زیرزمینی گاهی در عمق ۲۴۰ متری زمین در برخی از مناطق بودیم، این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که انتقال آب برای این شهر لازم و ضروری است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، انتقال آب را یکی از ضروریات اصفهان دانست و یادآور شد: برای مقابله با فرونشست بیش از اندازه زمین انتقال آب از دریای عمان باید صورت پذیرد، تنها راه نجات اصفهان از فروچاله‌ها انتقال آب است.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی فروچاله را تهدیدی برای مناطق مسکونی و حتی غیر مسکونی این استان دانست و اظهار داشت: انتقال آب در شرایط پیش بینی شده برای استان اصفهان یک ضرورت است، پیشنهاد می‌شود آب دریا را تا منطقه کویر ایران انتقال دهیم و این مسئله می‌تواند وضعیت آب و هوایی کشور را تغییر دهد.

حاجی دلیگانی در پایان خاطرنشان کرد: صنایع آلاینده باید با تغییر نوع سوخت و بهره برداری از تجهیزات مدرن اقدام به ادامه فعالیت داشته باشند، این مسئله بی تردید مستلزم هزینه‌هایی است که باید از برنامه‌ها پیروی کند و این موضوع در برنامه هفتم توسعه به صورت ویژه دیده خواهد شد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه