دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24189
منتشر شده در یکشنبه, 04 تیر 1402 17:56
تعداد دیدگاه: 0
رییس کل دادگستری استان اصفهان:

نشست پیشگیری از فساد و بررسی ایده های نو در صیانت از حقوق عامه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، در چهارمین روز از هفته قوه قضاییه نشست تخصصی با موضوع پیشگیری از فساد و بررسی ایده های نو در صیانت از حقوق عامه با حضور رئیس کل دادگستری کل استان، دادستان مرکز استان، مدیرکل بازرسی استان و معاون استاندار و جمعی از وکلا و حقوقدانان برگزار شد .
در این نشست رئیس کانون وکلای دادگستری و رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه نیز به نمایندگی از وکلای دادگستری به ایراد سخن پرداختند .الزام دستگاهها به شفافیت، همکاری با سازمان های مردم نهاد در حوزه حقوق عامه، استفاده از ظرفیت های مردمی و اشخاص حقیقی متخصص برای پیش بینی و پیشگیری از وقوع جرم ، پیگیری اصلاح قوانین مبارزه با فساد، از جمله مباحث سخنرانان این نشست بود. زینلیان معاون استاندار نیز در این جلسه با اشاره به مصادیقی از حقوق عامه مثل تغییر کاربری زمین های کشاورزی، عدم اجرای قدرتمند قانون هوای پاک و ... به ایراد سخن پرداختند.
در پایان این نشست حجت الاسلام جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، هفته قوه قضائیه را به همه حاضرین تبریک گفت.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: اعتقاد بنده این است علیرغم همه دلدادگی و شیفتگی و ارادت به ساحت امام راحل عظیم الشان(ره) و اندیشه های زلال و ناب ایشان نتوانستیم حق معرفت و شناخت امام را به جا بیاوریم و نسلهای بعدی باید کار بزرگ امام (ره) را دنبال کنند. وی افزود: کار بزرگی که در آن مقطع تاریخ انجام شد و اتفاقات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، همه معادلات و محاسبات دنیاطلبان و صاحبان زر و زور و تزویر را به هم ریخت و نظم نوینی را در جهان ایجاد کرد. همانطور که مشاهده می کنید آنها رو به افول هستند و صدای استخوانهای خرد شده آنها را در بلوک شرق شنیده اید و هم اکنون نوبت غرب است. وی ادامه داد: شهید گرانقدر آیت الله دکتر بهشتی مانند امام بزرگوار دارای اندیشه های بلند و تفکرات ناب بود که هم در زمان حیاتش محور بود و هم بعد از شهادتش اثرگذار بود و موجب دینداری و هوشیاری بسیاری از فریب خوردگان شد. یکی از ویژگیهای بسیار مهم این شهید بزرگوار دغدغه ایشان و توجه به مساله حقوق عامه بود. رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: مساله انتصابات، نکته ای که بسیار مهم و مقدم بر مصادیق حقوق عامه است و باید باحساسیت و وسواس به آن توجه داشته باشیم و بدانیم اگر در این موضوع به درستی تصمیم گرفتیم در واقع بستر صیانت از حقوق عمومی را فراهم کرده ایم و اگر به نادرستی و بی توجهی در این مورد تصمیم گرفتیم در حقیقت خودمان اولین گام را برای تضییع حقوق عامه فراهم کرده ایم. وی گفت: مساله انتصابات، مدیریتها و پستها از مصادیق رعایت حقوق عامه است. اولین و مهمترین بحث در رعایت حقوق عمومی، ظرفیتهای مسئولیتی و مدیریتی در کشور است. وی افزود: در آیات و روایات نیز بر رعایت حقوق عامه بسیار تاکید شده است و امنیت، سلامت و معیشت مردم را عین رعایت حقوق عامه دانسته اند. رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: باید زیرساختهایی برای موضوع حقوق عمومی تصور کنید و پاسدار و نگهبانی نیز برای آن در نظر بگیرید و توجه داشته باشید پاسداری و صنایت از حقوق عامه باید بر اساس قانون باشد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه