دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22637
منتشر شده در شنبه, 21 آبان 1401 14:10
تعداد دیدگاه: 0
رییس کل دادگستری استان اصفهان:

هشتمین جلسه کارگروه ماده 27 دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حجت‌ الاسلام‌ و‌ المسلمين اسداله جعفري رييس كل دادگستري استان در این جلسه با اشاره به لزوم بهره گیری از احکام جایگزین حبس در استان بیان داشت: با بهره گیری از ظرفیت مجازات های جایگزین حبس می توان تا حد زیادی افزایش آمار ورودی محکومان به زندان ها را کنترل نمود.

وی همچنین در خصوص آمار صدور کیفرخواست های شفاهی در استان افزود: حداقل ۲۰ درصد پرونده‌های کیفرخواستی در دادسرا قابلیت صدور کیفرخواست شفاهی را دارند که در حال حاضر تا رسیدن به این عدد فاصله داریم که اموری از جمله آماده نمودن زیرساخت‌ها، ساماندهی امور جهت افزایش صدور کیفرخواست شفاهی و نظارت بر عملکرد زیرمجموعه در دستور کار قرار گرفته است.

رییس کل دادگستری استان در ادامه تعداد احکام جایگزین حبس صادر شده در استان طی شش ماه ابتدایی استان را 15838 مورد شامل دوره مراقبت، خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، جزای نقدی روزانه و محرومیت از حقوق اجتماعی و 403 فقره مبنی بر استفاده از پابند الکترونیک اعلام نمود.

حجت الاسلام و الملسمین جعفری در پایان تعداد کل آزادی از زندان محکومان در استان طی شش ماه ابتدایی سال جاری را 12625 مورد اعلام و خاطرنشان ساخت: این آزادی ها شامل خاتمه مجکومیت، پرداخته وثیقه، عفو، گذشت شاکی، پرداخت دین، پذیرش اعسار، برائت، پرداخت دیه، پابند الکترونیک و... می گردد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه