دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2242
منتشر شده در سه شنبه, 31 شهریور 1394 14:02
تعداد دیدگاه: 0
استاندار اصفهان:

رسول زرگرپور در مراسم رژه نيروهاي مسلح گفت: نيروهاي مسلح ايران عامل ثبات اين منطقه هستند، آنها تهديدي نيستند بلكه كساني تهديد‌اند كه تمام تعهدات بين المللي در زمينه سلاح جمعي را زير پا گذاشته‌اند. رسول زرگرپور؛ استاندار اصفهان لحظاتي پيش در مراسم رژه نيروهاي مسلح ضمن تبريك آغاز هفته دفاع مقدس به...

رسول زرگرپور در مراسم رژه نيروهاي مسلح گفت: نيروهاي مسلح ايران عامل ثبات اين منطقه هستند، آنها تهديدي نيستند بلكه كساني تهديد‌اند كه تمام تعهدات بين المللي در زمينه سلاح جمعي را زير پا گذاشته‌اند.

رسول زرگرپور؛ استاندار اصفهان لحظاتي پيش در مراسم رژه نيروهاي مسلح ضمن تبريك آغاز هفته دفاع مقدس به ملت ايران، اظهار داشت: در ابتداي سخنم درود و سلام خود را تقديم امام بزرگي مي‌كنيم كه با فرمان، ايمان و ايستادگي‌اش درس دفاع را به همه آموخت.
وي در ادامه با درود و سلام به پيشگاه شهيدان، جانبازان، آزادگان و ايثارگران هشت سال جنگ تحميلي گفت: هرچه داريم از عزت، فداكاري و سربلندي اين قهرمانان و دلاوران داريم.
استاندار اصفهان از صبر و استقامت خاناده شهداو ايثارگران تقدير و عنوان كرد: صبر و استقامت و ايمان خانواده شهدا و ايثارگران براي همه ما درس آموز بوده است.
زرگرپور با عرض درود و سلام خود بر نيروهاي مسلح اعم از سپاه، ارتش، بسيج و نيرو انتظامي گفت: بر خلاف سنت جهاني، ايران اسلامي روز آخر و خاتمه جنگ خود را جشن نگرفته بلكه روز نخست و آغازين جنگ را گرامي مي‌دارد تا به دنيا بگويد ملت ايران در چنين روزي مورد تجاوز ناجوانمردانه قرار گرفتند.
استاندار اصفهان ادامه داد: ملت ما زماني مورد تجاوز قرار گرفتكه در سال‌اهاي اول انقلاب به فكر ساختن كشور خود بود.
زرگرپور با بيان اينكه كشور ما در ماه حرام و در آغاز سال تحصيلي مورد تجاوز قرار گرفت، تصريح كرد: ملت ما در هشت سال جنگ تحميلي يكي از خشن‌ترين استكبارهاي دنيا را به رهبري امام راحل(ره) از بين برد و فرياد عدالت سر داد.
به گفته وي، انقلاب اسلامي ايران يك خيزش در مقابل نظام سلطه‌گري و استكبار بود.
استاندار اصفهان اظهار كرد: ملت ايران درحالي عظمت خود را به صحنه آورد كه در يك سو فريبكاري و در سوي ديگر مظلوميت و ايستادگي آرمان‌ها قرار داشت.
زرگرپور با بيان اينكه اهل جنگ و تجاوز به ديگر سرزمين‌ها نبوده و نخواهد بود، خاطر نشان كرد: اين در حالي است كه در مقابل تجاوز ديگران سكوت نكرده و با تمام توان از شرف و نظام خود با جان و دل و خون خود دفاع خواهد كرد.
وي عنوان كرد: مدعيان حقوق بشر دروغين بودن ادعاهاي خود را در هشت سال جنگ تحميلي به منصه ظهور گذاشته و زشت‌ترين رفتارها را از خودشان نشان دادند.
زرگرپور ادامه داد: آنها نشان دادند حرف‌هايشان فريبي بيش نيست و هدف آنها سلطه بر جهان است و استقلال ملت‌هاي ديگر را به رسميت نمي‌شناسند.
استاندار اصفهان گفت: دفاع مقدس ملت ايران نشان داد راه نجات بشريت ايستادگي بر روي ژاي خود و تكيه بر توان‌مندي‌هايشان است.
وي افزود: در دفاع مقدس ملت ما متجلي اين حقيقت بود كه با دست خالي مي‌توان روي پاي خود ايستاد و اراده خود را بر دشمن تحميل كرد.
زرگرپور يادآور شد: پيروزي ملت ايران نه تنها در برابر يك ارتش، كه در برابر قدرت‌هاي جهاني بود كه با ارتباط و همدلي با رهبري و ولايت فقيه و هماهنگي نيروهاي مسلح و پشتوانه مردمي به اثبات رسيد.
زرگرپور نيروهاي مسلح را افرادي مومن، نيك انديش و دلبسته به نظام و رهبري معرفي كرد و گفت: تمام آموزش‌هاي نيروي مسلح در راستاي دفاع از عدالت و پافشاري بر كرامت انساني است.
استاندار اصفهان تاكيد كرد: امروز در دوران انقلاب اسلامي، نيروهاي مسلح اين كشور، آغازگر هيچ تجاوزي در منطقه نخواهند بود بلكه همواره مدافع قوي در برابر تجاوزگران خواهند بود.
وي خاطر نشان كرد: چشمي كه با نيت سوء به اين سوي مرزها هدايت شود به پشتوانه ملت ايران براي هميشه كور خواهد شد.
زرگرپور گفت: همه جهانيان و به خصوص نظام‌هاي سلطه‌گر بدانند نيروهاي مسلح ايران عامل ثبات اين منطقه هستند، آنها تهديدي نيستند بلكه كساني تهديد‌اند كه تمام تعهدات بين المللي در زمينه سلاح جمعي را زير پا گذاشته است.
استاندار اصفهان با بيان اينكه ملت ايران اسلامي ثابت كرده است با تمام جهان آماده مذاكره است، عنوان كرد: اما مذاكره به شرطي انجام مي‌شود كه از موضع برابر و با احترام متقابل باشد و همه حقوق ملت ايران از جمله حقوق هسته‌اي را در چارچوب حقوق بين المللي بپذيرد.
وي تاكيد كرد: ملت ايران، ملت صلح و دوستي است و قدرت حل مشكلات جهاني و حل و فصل آنها را دارد.
استاندار اصفهان در خاتمه با بيان اينكه به حمد الله نيروهاي مسلح فضاي ايثارگري، مجاهدت و از خود گذشتگي را با ذره ذره وجود خود درك كرده‌اند، بر اعتلاي روز افزون ايران اسلامي در تمام ميادين ابراز اميدواري كرد.

 

منبع: ایمنا

نوشتن دیدگاه