يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22404
منتشر شده در سه شنبه, 26 مهر 1401 14:23
تعداد دیدگاه: 0
نماینده مجلس شورای اسلامی:

نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: اگر منکر کاستی یا ضعف ها شویم هم قطاران خیانت کاران هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، فرهاد بشیری در نشست علنی امروز ( سه شنبه 26 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: با درود بی پایان به ارواح پاک خمینی کبیر و یاران شهیدش از خرداد 42 تا مهر 1410 از شیعه و سنی، آذری، کرد و لر، عرب غیور، گیلک و بلوچ و سیستانی و مازنی تا مرد از زنان پاک طینت تا مردان ایثارگر از عشایر و شهرنشینان تا معلم، روحانی، کارگر، بازاری، تا دانش آموز، دانشجو و نظامی همانان که خود را پیگر واحد ایران اسلامی و انقلابی می دانستند و نه در پی حشمت و جاه که برای اعتلای نام نیک اسلام و ایران از جان خود گذشتند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس ادامه داد: ملت رشید ایران چنان که می بینیم روزهایی را که می گذرانیم که با بهانه تلخی فقدان دختری از دختران کشورمان دشمن خرک دجالان خارج نشین را به امید به تقابل کشیدن این آب و خاک با حکومتی که از آن آنها است و سال ها با عزت اما مظلومانه برای حفظ منافع ایران مردانه ایستاده است به میدان آورده وقیحانه بی پاسخ گرمای خاموش شده جان های دخترکان قربانی تحریم و جنگ این ملت در این سال های سخت به سرپنجه آمریکا و عیادی منفورش خود را مدعی خون آن دختر ایران می داند دریغا که آنان چون سوزاندن خاک و اهلش اندیشه دیگری ندارند.

وی بیان کرد: پس بر ما است که با هوشیاری و صبورانه سخنان دلبندان مان را شنیده صف آنان را از نوکران و مواجب بگیران دشمن جدا بدانیم و بدانیم که اگر وضع موجود را سیاه بنمایانیم همراه جنایت کارانیم. اگر منکر کاستی یا ضعف ها شویم هم قطاران خیانت کاران هستیم که هر آن است که تحت منشور هدایت های رهبر و مقتدای عزیزمان با همراهی هم به ویژه نخبگان و دانشمندان ضعف ها را ببندیم و کمر به تکامل این نظام برخواسته از خواست ملت بر بندیم که دست خدا همراه اراده ملت است.

این نماینده مجلس افزود: از جمله مواردی که باید به آن توجه کنیم، زجردهنده برای جوانان ما می توان به عدم شفافیت و نظارت دقیق مالی در کشور به ویژه در منتصبین مصادر دولتی دانست که با ایجاد شفافیت، رانت ها، رشوه ها ، اختلاس ها پایان می یابد که این بر دولت حاضر ماست که باید اسباب نظارت دقیق و بر خط کلیه شمول و اقدامات مالی از همه شخصیت های حقیقی و حقوقی و نظیر بانک ها و بیمه ها است که سال ها برخلاف نظرات رهبری معظم اقدام به بنگاه داری می کنند مهیا کنند این نظارت نباید صرفا بر مردم باشد بلکه باید شامل دولت و پروژه های در حال اجرا و شرکت های وابسته به آن نیز شود.

بشیری مطرح کرد: از نیازمندی امروز جامعه به ویژه جامعه جوان و نخبه کشور که به نظر می رسد از اصلی ترین عوامل آسیب به کسب و کارهای نوین است پیچیدگی و کهنه بودن قوانین خاص در ابعاد مدنی و تجاری است که اصلاح، به روز آوری و تنقیح قوانین با همراهی نمایندگان، فقها و اساتید حقوق و تجارت موجب تسهیل در کسب و کارهای نو بوده و اشتغال و رونق اقتصاد بسیاری داشته باشد و امیدهای نسل جوان بیشتر کند.

وی گفت: به رئیس جمهور و مسئولین حوزه فرهنگی کشور تذکر جدی می دهم تعامل، انسجام، نوگرایی و استفاده از فرهیختگان و زبدگان برای امور فرهنگی کشور بسیار ضروری است وظیفه وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات و فناوری، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، صدا و سیما جمهوری اسلامی از همه دستگاه ها خطیرتر و سنگین تر است که باید اقدام فوری دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: بازار خودرو مدتی است که دچار تورم و افزایش قیمت شده است مجلس شورای اسلامی هم مصوب کرد دولت با کار کارشناسی نسبت به رفع کمبود خودرو با واردات خودرو اقدام کند اما تاکنون وزارت صنعت، معدن و تجارت با گذشت غریب به 7 ماه از سال جاری در این خصوص اقدام نکرده است. به وزیر تذکر می دهم بیش از این تعلل نکند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس اظهار داشت: با توجه به عدم بارندگی و کاهش آب پشت سدهای استان تهران به ویژه سدهای ماملو، لتیان و افت سطح آب های سفره های زیر زمینی لازم است مسئولان وزارت نیرو خصوصا استان تهران از همه تدابیر برای استفاده بهینه آب توسط مشترکان و تامین آب اقدام کنند و در خصوص شروع احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر پاکدشت با عنایت به در دست اجرا بودن شبکه های جمع آوری فاضلاب شهر تسریع کنند.

بشیری گفت: از آقای مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور به خاطر سفر به شهرستان پاکدشت و بازدید از کمربندی ملی پاکدشت و کارخانجات صنعتی عباس آباد و تشکیل جلساتی برای تسریع در بهره برداری از کمربندی مذکور تشکر می کنم و امیدوارم با رای اعتماد همکاران به ایشان بتواند مسئولیت خطیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بر عهده بگیرد و از تمام ظرفیت ها برای امور کارگری و رفع مشکلات این قشر استفاده کند.

وی یادآور شد: درپایان روز تربیت بدنی به ورزشکاران و مدال آوران و مربیان غیرتمند وطن دوست کشورمان تبریک می گویم برای تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی قطر آرزوی موفقیت دارم./انتهای پیام

خانه ملت

نوشتن دیدگاه