دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22112
منتشر شده در شنبه, 05 شهریور 1401 18:00
تعداد دیدگاه: 0
رییس کل دادگستری استان اصفهان:

12 تن از قضاتی که حائز رتبه‌های برتر در جشنواره آرای دادگستری استان شدند مورد تقدیر و تشویق قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، در جلسه‌ای که با حضور معاونان دادگستری و قضات برگزیده جشنواره آرا برگزار شد، اسداله جعفری رییس کل دادگستری استان از علم رشد‌آور و نافع و عمل خالص به‌عنوان دو بال عالمان در مسیر وارستگی یاد کرد و بیان داشت: علمی که رشدآور و برای مردم منفعت داشته باشد مادامی که همراه با نیت پاک و عمل خالص باشد مایه وارستگی و رستگاری عالمان خواهد شد و آن عالم، عالمی است که جانشینان واقعی پروردگار در زمین هستند.

وی افزود: قضات با تسلطی که بر علم حقوق دارند همواره در عمل از داشته‌های علمی خود در رسیدگی و صدور آراء استفاده می کنند و این امر، بیانگر کارکرد توأمان علم و عمل در قوه قضاییه است.

بالاترین مقام قضایی استان با اشاره به دوره جدید قوه قضاییه که از آن با عنوان دوره تحول و تعالی یاد می شود اظهار داشت: در دوره ی جدید قوه قضاییه که موصوف به دوره تحول و تعالی است؛ امر تعالی بر عهده آموزش قرار گرفته است و همه ظرفیت‌ها باید در راستای تحقق امر تحول و تعالی بسیج گردد.

جعفری در پایان از 12 قاضی منتخبی که از بین 173 نفر به‌عنوان قضات برگزیده در امر صدور آرا مورد تشویق قرار گرفتند خواست تجربه‌ها و دانسته‌های خود در امر قضاوت را در اختیار دیگر قضات، به ویژه قضات جوان قرار دهند تا سطح کیفی صدور آرا در دادگستری استان بیش از پیش افزایش یابد./ انتهای پیام

نوشتن دیدگاه