دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21861
منتشر شده در سه شنبه, 14 تیر 1401 09:58
تعداد دیدگاه: 0
دبیر کل سازمان عدالت و آزادی:

دبیرکل سازمان عدالت و آزادی اعتدال، امید و عقلانیت را باعث ماندگاری احزاب در عرصه سیاست دانست و گفت: این سازمان در حالی بیست و پنجمین سال فعالیت خود را آغاز می کند که هرگزاز این مسیرعدول نکرده است.


امیر طاهری در آستانه برگزاری شانزدهیمن کنگره سازمان عدالت و آزادی به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی همراز گفت: مواضع ما در سازمان کاملا مشخص است و هرگز به دنبال هیاهو و ماجراجویی نبوده ایم و این موضوع با هویت ما گره خورده است.

وی اظهار کرد: سازمان تلاش کرده در یک نگاه خاص سیاسی محصور نگردد و بتواند در سویه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و .. از جمله محیط زیست، میراث فرهنگی و موضوعاتی از این قبیل ورود کند.

طاهری بیان کرد: سازمان عدالت و آزادی همواره خود را در مقام یک کنشگر واقعی می بیند و اینگونه نبوده که وقتی به قدرت می رسد، خود را عاری از پاسخگویی ببیند.

دبیر کل سازمان عدالت و آزادی با اشاره به این که باید کار خوب را ترویج و تشویق کرد و کار بد را تذکر داد، افزود: اصلا نگاه ما به امور اداره شهر و مدیریت کشور بر اساس خطوط سیاسی نبوده و موارد بسیاری هست که دولت و یا یک جریان اصولگرا کار خوبی انجام داده که ما آن را تشویق کرده ایم و یا دولت و یا جریان اصلاح طلب کاری کرده که مورد نقد ما قرار گرفته است.

طاهری با تاکید بر این که سازمان عدالت و آزادی همواره خود را به عنوان یک تشکل مستقل در چارچوب قانون اساسی تعریف کرده است، ادامه داد: تنها راه فرار از فساد سیستمی، وجود احزاب و رسانه های قوی و مستقل هستند و این که می بینیم در کشور روز به روز از یک فساد جدید رونمایی می شود، به این دلیل است که حزب قوی نداریم و درک درستی نیز از این موضوع نداریم.

وی گفت: امروز آمار در بخش های مختلف بیان کننده این است که نگاه به بسیاری از موضوعات باید تغییر کند و اگر همه ما برای یک نقطه اشتراک به نام "نجات ایران" اقدام به تغییر نگاه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و .. کنیم، می توانیم امیدوار باشیم که کشور را از این وضعیت خارج کنیم.

دبیرکل سازمان عدالت و آزادی از برخی تنگ نظری های سیاسی نیز انتقاد کرد و گفت: برخی بر این تصور هستند که با تنگ نظری سیاسی و حذف رقیب، اتفاقات بهتری برای ایران می افتد، در حالی که اگر رقابت واقعی در عرصه های سیاسی حاکم باشد و مردم تصمیم گیرنده اصلی باشند، اتفاقات بسیار بهتری می افتد.

طاهری اظهار کرد: نمونه آن مجلس شورای اسلامی است، اگر تنگ نظری سیاسی در انتخابات صورت نگیرد، ما دیگر شاهد مجلسی نخواهیم بود که به جای مسائل مهم به مسائل حاشیه ساز و دست چندم بپردازند.

جریانات سیاسی یک نظام مترقی را می سازند

علی ناظم زاده، قائم مقام سازمان عدالت و آزادی نیز با اشاره به این که در ایجاد شرایط فعلی کشور همه ما سهیم هستیم ، گفت: بهتر است همه ما به اندازه ای که مقصر بودیم میزان تقصیرمان را بپذیریم و دنبال تبرئه خود و پیدا کردن مقصر نباشیم.

وی اظهار کرد: ما درسازمان سهم اقتدارگرایی را محترم می شماریم و این نکته را نیز تاکید می کنیم که ما یک حزب جامعه محور هستیم و تنها در زمان انتخابات آرایش سیاسی به خود نمی گیریم، بلکه در تمام طول سال در مسائل مختلف ورود می کنیم.

قائم مقام سازمان عدالت و آزادی بیان کرد: ما باید صدای تمام مردمی باشیم که دل در گرو بهبود وضعیت و شکوفائی ایران دارند و حاکمیت نیز باید بداند با ساکت کردن صدای احزاب، چیزی جز بی برنامگی به دست نمی آورد.

بنا بر این گزارش، شانزدهیمن کنگره حزب عدالت و آزادی روز جمعه، 17 تیر ماه با سخنرانی دکتر محمدفاضلی و دکتر امیر ناظمی برگزار می شود که دستور اصلی آن نیزانتخابات ارکان حزب می باشد./انتهای پیام

 

نوشتن دیدگاه