پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403, Thursday 9 May 2024, مصادف با 1 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21695
منتشر شده در سه شنبه, 10 خرداد 1401 12:34
تعداد دیدگاه: 0
رييس كل دادگستری استان اصفهان:

دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی استان اصفهان حکم قطعی در پرونده اي مهم را با موضوع اخلال در نظام اقتصادی کشور صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حجت الاسلام و المسلمین اسداله جعفری رئيس كل دادگستري استان با اعلام این خبر بیان داشت: در اجراي تبصره ماده 36 قانون مجازات اسلامي در خصوص انتشار احكام قطعي متهمين در جرايد كثيرالانتشار يا رسانه ملي در یکی از پرونده های رسیدگی شده در شعبه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی استان اصفهان مربوط به چند شرکت نفتی با ۲۷ نفر متهم بوده است که بر اساس دادنامه صادره از شعبه مذكور، تعداد ۲۳ نفر از متهمان آن را به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور به مجازات‌های حبس و جزای نقدی محکوم نموده است و نسبت به چهار نفر نیز رای برائت صادر گردیده است.

وي افزود: از مجموع 23 نفر محكومين پرونده اسامي 8 نفر از افراد حقيقي و حقوقي و احكام محكومان در اين پرونده، وفق ماده 36 قانون مجازات اسلامي به شرح زير اعلام مي گردد::

1- شرکت سهامی خاص پتروپالایش کیان اسپادانا به پرداخت ۱۹۵ میلیارد و ششصد و هشت میلیون و یکصد و چهل و هفت هزار تومان جزای نقدی درحق خزانه دولت محکوم و همچنین حکم به انحلال شرکت مذکور صادر گردیده است.

2- شرکت سهامی خاص پالایش کریمخان اصفهان به پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی معادل میزان وزنی و ارزش ریالی مواد نفتی یارانه‌ها و همچنین حکم به انحلال شرکت مذکور صادر گردیده است.

3- شرکت سهامی خاص آویژه سپاهان عالی قاپو اصفهان به پرداخت ۲۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم و همچنین حکم به انحلال شرکت مذکور صادر گردیده است.

4- مجتبی سورانی فرزند خلیل به اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل ۵ سال حبس و پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم گردیده است.
5- یوسف محمدی ارمندی فرزند یعقوب به اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به ۵ سال حبس و ۲۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم گردیده است.

6- علی رضايي فیروز آبادی فرزند حسن به اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور با سه درجه تخفیف به دو سال حبس و پرداخت یکصد میلیارد ریال جزای نقدی محکوم گردیده است.

7- بابک فیاضی بروجنی فرزند مصطفی به اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور با سه درجه تخفیف به تحمل دو سال حبس و پرداخت ۱۲ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم گردیده است.

8- یدالله علیخانی دهقي، فرزند محمدعلی به اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل دو سال حبس و پرداخت ۱۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم گردیده است.

لازم به ذكر است احكام صادره قطعي است./ روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان


انتهای پیام

نوشتن دیدگاه