دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2165
منتشر شده در جمعه, 06 شهریور 1394 09:47
تعداد دیدگاه: 0
وزیرامورخارجه در آیین کلنگ زنی نمایشگاه بین المللی اصفهان :

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آنچه در این مذاکرات به آن افتخار می‌کنیم این است که آنچه سال‌ها می‌گفتیم باید داشته باشیم و طرف مقابل مخالفت داشت را حفظ کردیم. محمدجواد ظریف در مراسم آغاز عملیات اجرایی نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، گفت: هفته دولت متقارن با یاد و خاطره دو شهید بزرگ و نمونه مردمی ‌بودن و...

 

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آنچه در این مذاکرات به آن افتخار می‌کنیم این است که آنچه سال‌ها می‌گفتیم باید داشته باشیم و طرف مقابل مخالفت داشت را حفظ کردیم.

 محمدجواد ظریف در مراسم آغاز عملیات اجرایی نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، گفت: هفته دولت متقارن با یاد و خاطره دو شهید بزرگ و نمونه مردمی ‌بودن و خدمتگزاری، شهیدان باهنر و رجایی است که باید سرمشقی برای همه باشند.

وی افزود: امروز پروژه شهرک نمایشگاهی اصفهان را آغاز می‌کنیم که ان‌شاالله در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری برسد، اما شما پا به اصفهان که می‌گذارید نمایشگاهی از ایران می‌بینید.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: به گلستان شهدا که می‌روید فرهنگ مقاومت این ملت را می‌بینید، فرهنگی که در مذاکرات دست برتر ما بود.

ظریف بیان کرد: چه خوب که این نمایشگاه ایثار با جلوه خاصی صورت گرفته است. اصفهان شروعش نمایشگاه ایثار است، اصفهان نمایشگاه هنر و صنعت است و به عنوان استان اول صنعتی، نمایشگاه توانمندی هسته‌ای ایران است.

وزیر امور خارجه با اشاره به فضای سالم هم‌زیستی تفکرات مختلف در اصفهان گفت: اصفهان نمایشگاه هم‌زیستی ادیان مختلف ایران است. از جلفا تا جویباره که می‌روید نمونه این هم‌زیستی را مشاهده می‌کنید، بنابراین اصفهان نمایشگاه ایران است، امیدواریم صنعت گردشگری اصفهان همانطوری که در دو سال گذشته پیشرفت داشته بیش از این نیز پیشرفت کند.

وی تصریح کرد: احداث نمایشگاه بین‌المللی یک بعد اضافی به نمایشگاه همه جانبه اصفهان اضافه می‌کند. این نمایشگاه فرصتی را ایجاد کرده تا هنر اصفهان به صورت بهتری به نمایش گذاشته شود.

ظریف با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 92 تاکید کرد: امروز به برکت حضور مردم در انتخابات توانسته‌ایم فرصتی را برای سازندگی کشور ایجاد کنیم. آنچه را در مذاکرات با رهنمودهای رهبری، شجاعت و درایت رئیس‌جمهور و تلاش فرزندان انقلاب به دست آوردیم فرصتی است برای ما تا از آن استفاده کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: زمان زیادی برای مذاکره و مقاومت ملت ایران گذشت، بیش از 10 سال است مردم ایران تلاش کردند و نشان دادند که تحریم نمی‌تواند مردم را از دولت جدا کند.

وی با بیان اینکه دشمن برای جدایی ملت و دولت برنامه دارد، اضافه کرد: تمام سختی‌هایی که ایجاد می‌کنند برای فاصله انداختن میان ملت‌ها و دولت‌ها‌ست و مردم ما نشان دادند فشار را تحمل می‌کنند ولی از دولت فاصله نمی‌گیرند، این را بیش از همه در انتخابات نشان دادند.

ظریف تأکید کرد: آنچه در این مذاکرات به آن افتخار می‌کنیم این است که آنچه سال‌ها می‌گفتیم باید داشته باشیم و طرف مقابل مخالفت داشت، و در یک کلام عزت ملی را حفظ کردیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای گفت: آنچه در مذاکرات صورت گرفت و آنچه در برجام آمده است فرصت را برای مردم و همچنین بخش خصوصی ایجاد می‌کند، به لطف خدا همه تحریم‌هایی که وزنه‌هایی برای پیشرفت کشور بودند رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه شعار امسال باید سرلوحه فعالیت همه قرار گیرد اذعان کرد: این ما هستیم که باید به صورت یکپارچه در سالی که همدلی و همزبانی نام دارد، همدل و همزبان باشیم، صرف نظر از اینکه چه گرایش سیاسی داریم و یا چه نمره‌ای به برجام می‌دهیم.

ظریف تبیین کرد: توقع نداشته باشیم برداشته شدن این مانع خود به خود مشکل اقتصاد و پیشرفت ما را حل کند، یک مانع بزرگ در زمینه اقتصاد و پیشرفت برداشته شده و یک چالش ویژه برای همه فراهم کرده و یک مسئولیت خطیر فردی که همه در برابر آن قرار گرفته‌ایم.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان با دعوت از همه مردم برای تلاش در راستای پیشرفت کشور گفت: یقین دارم مردمی که این توان را برای ما آفریدند با آگاهی تلاش می کنند تا از آن استفاده کنند.

نوشتن دیدگاه