يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21361
منتشر شده در دوشنبه, 16 اسفند 1400 15:10
تعداد دیدگاه: 0
امام جمعه اصفهان:

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به خدمات سپاه در خدمت‌رسانی به مردم و اقتدار در برابر دشمنان، گفت: این عملکرد مبنای قرآنی دارد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار فرماندهان سپاه استان اصفهان، با تبریک اعیاد ماه شعبان به ویژه سوم شعبان سالروز ولادت امام حسین (ع) روز پاسدار، گفت: امام حسین (ع) به عنوان بزرگ پاسدار اسلام تمام وجودش را وقف اسلام کرد.
وی با اشاره به آیه ۲۹ سوره فتح، افزود: قرآن ویژگی همراهان واقعی پیامبر (ص) را شدت در برابر کفار و دشمنان و خدمت رحیمانه در برابر مردم و دوستان می‌داند.
امام جمعه اصفهان با اشاره به گزارش فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) در خصوص خدمات سپاه به مردم و تقویت بنیه دفاعی و اقتدار نظام اسلامی، گفت: اینکه سپاه در زلزله، سیل و امثال آن به یاری مردم می‌رود و در برابر دشمن با تولید تجهیزات دفاعی اقتدار آفرینی می‌کند، مبتنی بر همین آیه است.
وی با بیان اینکه معیّت و‌ همراهی پیامبر شرط فلاح و رستگاری است، خاطر نشان کرد: تنها، قبول داشتن زبانی اسلام و شهادت زبانی به رسالت پیامبر (ص) و ولایت ائمه (ع) کافی نیست بلکه انسان باید با عملیاتی کردن دستورات دین و آمادگی برای فداکاری، همراهی خود را نسبت به دین نظام دهد.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: اگر در خصوص حضرت علی (ع) تعبیر جمع اضداد به کار می‌رود نیز به همین دلیل است زیرا حضرت علی (ع) در برابر خدا خاضع و خاشع، در برابر فقرا و محرومیت بسیار مهربان و نگران وضعیت آنها بود ولی در عین حال مقابل دشمنانی مثل عمر‌بن‌عبدود محکم می‌ایستاد و او را به زمین زد.
وی تصریح کرد: البته انسان همواره باید به محاسبه نفس بپردازد که مبادا از صراط مستقیم الهی که صراط قرآن و ولایت است جدا شود زیرا تاریخ گواه آن است که چه بسا افرادی که همراه پیامبر و ائمه (ع) بودند ولی بواسطه مال و فرزند از این مسیر جدا شدند.
آیت الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به تحلیل رهبر معظم انقلاب در خصوص اوکراین، افزود: ایشان همراهی نکردن مردم اوکراین با دولتمردان این کشور در دفاع از خاکشان را یکی از دلایل مساله بحران امروز دانستند.
وی اضافه کرد: براساس مضامین روایات دینی بدترین خصلت مسوولان و رهبران جامعه ترس از دشمن، سنگ‌دلی در برابر فقرا و بخیل بودن در کمک به مردم و زیردستان است.
امام جمعه اصفهان تاکید کرد: کسی که خود را همراه دین خدا می‌داند هیچ تهدیدی را مانع در راه اهداف عالی نظام اسلامی نمی‌داند و از آن هراسی ندارد و لذا کسی که می‌خواهد حسینی باشد، همواره باید خود را برای شهادت و برای لقا خدا آماده کند.
وی تصریح کرد: کسانی که به شهادت رسیدند نفس خود را برای شهادت آماده کرده بودند و نمونه بارز آن شهید سلیمانی است که درخواست او از همه دعا برای شهادت بود.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: ایمان و عمل صالح موجب می‌شود خدا محبت افراد را دل مردم قرار دهد و به همین واسطه است که محبت ایمه اطهار (ع) و افرادی چون شهید سلیمانی و شهید حججی در دل مردم جا دارد و البته این محبت نسبت به مراتب ایمان این بزرگان متفاوت است.
وی همچنین رسیدگی به خانواده شهدا و جانبازان را نیز ضروری دانست و افزود: این مهم در سیره ائمه اطهار (ع) نیز مشاهده می‌شود.
امام جمعه اصفهان همچنین با اشاره به خطر نفوذ، توصیه کرد: افراد نفوذی همواره با چرب زبانی خود را دوستدار و مدافع جلوه می‌دهند و این نیازمند هوشیاری است زیرا چه بسا بزرگانی در این مسیر فریب خوردند.
همچنین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان قبل از سخنان امام جمعه اصفهان، با اشاره به رونمایی از برخی شهرهای موشکی و‌ پهبادی سپاه در روز گذشته، گفت: تقویت توان ایستادگی و مقاومت، تقویت توان بازدارندگی، ارتقای قدرت موشکی و پهبادی و تقویت بنیه دفاعی در سپاه به عنوان بخشی از نظام اسلامی همواره در دستور کار بوده و هست.
سردار سرتیپ دوم پاسدار مجتبی فدا تصریح کرد: امروز مشخص شد راهی که نظام اسلامی در تقویت بنیه دفاعی در تبعیت امامین انقلاب طی کرده است، اشتباه نبوده و توهین‌های دشمن نیز نشان می‌دهد راه ما درست بوده و البته دشمن نیز برنامه‌هایی دارد که نباید از آن غفلت کرد و در تقویت بُعد دینی، معنوی و اعتقادی خود تلاش کنیم.
وی به حضور سپاه در عرصه مرد‌یاری و خدمت به مردم اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات اثرگذار سپاه در مواجهه با کرونا تهیه و توزیع جهیزیه و کمک‌های مومنانه بود که با کمک خیرین نقش موثری در کاهش آلام مردم داشت.
فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان اظهار کرد: امروز این توانایی ایجاد شده است که بیمارستان صحرایی سپاه ظرف ۷۲ ساعت در هر کجای کشور امکان برپایی و خدمت رسانی به مردم داشته باشد.
وی همچنین خدمات امدادی و محرومیت‌ زدایی را بخش دیگری از برنامه‌های سپاه دانست و ادامه داد: حضور در عرصه امدادرسانی به مردم سیل‌زده و زلزله‌زده و‌ کمک‌رسانی به آنها از دیگر اقدامات سپاه در زمان صلح است.
سردار فدا به نقش سپاه در امنیت اشاره کرد و اظهار کرد: حراست از شخصیت‌ها، اماکن و هواپیمایی از دیگر اقدامات خدمات سپاه است که در این عرصه موفقیت‌های بسزایی داشته و اخیرا حراست از مراکز هسته‌ای نیز به سپاه واگذار شده است و امیدواریم در این ماموریت نیز موفق عمل کنیم.
وی تصریح کرد: در حوزه بسیج نیز برنامه اعتلای بسیج تدوین شده و با فعال‌سازی پایگاه‌های بسیج مساجد و ارتباط با روحانیت در قالب شبکه صالحین بسیج تقویت این نهاد انقلابی دنبال می‌شود./ پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه اصفهان

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه