دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2053
منتشر شده در سه شنبه, 30 تیر 1394 09:52
تعداد دیدگاه: 0

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری از سفر به تهران در آینده نزدیک خبر داد. فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد قصد دارد برای حمایت از گام اولیه «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) به تهران سفر کند. موگرینی بعد از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در یک...

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری از سفر به تهران در آینده نزدیک خبر داد.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد قصد دارد برای حمایت از گام اولیه «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) به تهران سفر کند.

 موگرینی بعد از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری گفت: «کارمان را با تبادل نظر درباره نتایج حاصل شده درباره ایران با وزیران، آغاز کردیم.»

او با اشاره به تصویب سند برجام در شورای امنیت افزود: «این توافقی است که تضمین خواهد کرد ایران قادر به دست یابی به سلاح هسته ای نخواهد بود- توافقی که برای امنیت کشورهای همسایه و منطقه خوب است.»

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه قطعنامه ای را به تصویب رساند که سند «برنامه جامع اقدام مشترک» موسوم به «برجام» را مورد تأیید قرار می دهد.

این قطعنامه یک هفته پس از پایان مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ که به امضای «برجام» ختم شد به تصویب رسید.

 موگرینی در بخشی از مذاکرات در نشست های 5+1 از تاریخ و فرهنگ ایرانیان سخن گفته و در آن نشست ها اذعان داشته که علاقمند به دیدن شهرهای اصفهان ، شیراز و تبریز است، لذا پیش بینی می شود پس از پایان سفرکاری این مقام برجسته سیاسی دنیا، سفرهای سیاحتی نیز به این سه شهر کشورمان در برنامه موگرینی گنجانده شود.

گفتنی است پیش از این کاترین اشتون نیز از اصفهان بازدید کرد.

نوشتن دیدگاه