دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2015
منتشر شده در جمعه, 19 تیر 1394 14:30
تعداد دیدگاه: 0
وزیردادگستری خواستار شد؛

همراز: وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران آزادی حرمین شریفین بعد از آزادی قدس شریف را خواستار شد. حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی پیش از ظهر امروز در جمع راهپیمایان پرشور اصفهانی که برای تجدید بیعت با آرمان‌های نظام اسلامی و گرامیداشت روز جهانی قدس در میدان امام خمینی (ره) اصفهان گردهم آمده بودند، اظهار...

همراز: وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران آزادی حرمین شریفین بعد از آزادی قدس شریف را خواستار شد.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی پیش از ظهر امروز در جمع راهپیمایان پرشور اصفهانی که برای تجدید بیعت با آرمان‌های نظام اسلامی و گرامیداشت روز جهانی قدس در میدان امام خمینی (ره) اصفهان گردهم آمده بودند، اظهار کرد: مشارکت فعال مردم ایران اسلامی در استکبارستیزی با گام‌های استوار و با استدلال محکم در برابر مستکبران، همه نقش‌های دشمنان را نقش بر آب کرده و صدای ملت ایران را به جهان رسانده است.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران خاطرنشان کرد: همه دنیا شاهد این مذاکرات هستند که در طی آن ملت ایران، نمایندگان باعزت ایران اسلامی و دیپلمات‌های ما با قامتی استوار از حقوق ملت دفاع می‌کنند و انقلاب ما را جهانگیر و جهان‌شمول می‌کنند.

وزیر دادگستری دولت یازدهم خاطرنشان کرد: امروز 15 روز است که وزیر امور خارجه آمریکا با تمام معاونان و سایر وزرا در وین هستند و همه کارهایشان را کنار گذاشته‌اند و این حاوی این پیام به دنیاست که جایگاه، نقش مردم و تأثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران را به اثبات رسانده است.

پورمحمدی تصریح کرد: امروز روز قدس متفاوت از سالهای گذشته است و امسال جلادان، خونخواران، عوامل دشمن و کسانی که به دروغ لباس دین را بر تن کردند، تلاش می‌کردند همه را بر علیه انقلاب اسلامی تهییج کنند و همه این گروه‌های تندرو، داعشی، وهابی و سلفی را برای مقابله با شیعیان و علیه جمهوری اسلامی ایران گسیل کردند و الان به جایی رسیدند که این روزها همه به وجودآورندگان گروهک تروریستی داعش می‌گویند که این گروهک بلای جان همه ما شده و برای مقابله با آن نیاز به جمهوری اسلامی داریم.

وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که مذاکره‌کنندگان ما دنبال می‌کنند این است که می‌بینند که کشورهای غربی در منطقه درمانده شده‌اند و گروهک تروریستی داعش و گروه‌های تکفیری که دست‌ساز خودشان بودند، بلای جانشان، دوستان و وابستگانشان شده و به صراحت مطرح می‌کنند که این جمهوری اسلامی است که می‌تواند با این‌ها مقابله کند و ما دیگر حریف نیستیم.

وزیر دادگستری دولت یازدهم بیان کرد: به امید خدا این مذاکرات ختم به خیر شده و پرده‌های پنهان و ماجراهای پشت پرده مذاکرات عیان می‌شود و نشان می‌دهد ملت ایران چه عزتی دارد و مطالبات غربی‌ها بسیار ذلیلانه مطرح شده است.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود مسجدالحرام و مسجدالاقصی را دو قطب اصلی اسلام دانست که به دست دشمنان اسلام افتاده است و توضیح داد: اگر مردم ایران اسلامی برای دفاع از قبله اول مسلمین فریاد «مرگ بر آمریکا» سر دادند ما به غاصبان حرمین شریفین می‌گوییم این حرکت باید به آزادی حرمین شریفین از دست غاصبان ختم شود.

وی تأکید کرد: امروز روز قدس با سال‌های دیگر از چندین جهت تفاوت دارد؛ نخست اینکه روز قدس ما به دلیل تقارن با روز 23 ماه مبارک رمضان و روز قدر ارزش مضاعف الهی کسب کرده است، چراکه در روایات داریم روز قدر همچون شب قدر فضیلت دارد.

وزیر دادگستری تبیین کرد: امروز بی‌شک حضور تک تک، گام گام و قطره قطره عرق امت مسلمان ایران عبادتی بزرگ در محضر الهی است، روز قدس امسال از جهتی دیگر برای ما فوق‌العاده حائز اهمیت است، ملت با حضور گسترده و مقاوم خود یک سرافرازی و سربلندی در جهان برای نظام جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورده‌اند.

پورمحمدی ادامه داد:‌ فرزندان و نمایندگان ملت ایران به پشتوانه حضور پرشور و مشارکت فعالانه در تجمع استکبارستیزی روز قدس با گام‌های استوار و با استقلال و منطق در برابر مستکبرین و قدرت‌های بزرگ جهان ایستاده‌اند و همه شاهدیم دیپلمات‌های ایران با قاطعیت از حقوق ملت در حال دفاع هستند و جای جای این ملت و انقلاب اسلامی ایران را جهان‌شمول کرده‌اند.

وی بیان کرد: امروز فریاد امت‌ها بلندتر شده است، امروز وزیر خارجه آمریکا با تمام تیم خود و چند وزیر دیگر دولت خود در وین در انتظار مذاکرات و نتیجه آن نشسته‌اند و در پی کسب امتیاز از نظام ایران هستند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه حضور سران و ابرقدرت‌های جهان در مذاکرات وین و در مقابل تیم ایران حاکی از جایگاه، نقش مردم، انقلاب اسلامی ایران و میزان تأثیر آن در جهان است،‌ توضیح داد: امروز عوامل وابسته، دشمنان امت اسلامی، خونخواران و جلادانی که به دروغ لباس اسلامیت و دیانت به تن کرده‌اند رسواتر از همیشه هستند.

پورمحمدی تأکید کرد: روز قدس همه حامیان و به وجودآورندگان داعش و گروه‌های تروریستی خون‌ریز را رسوا می‌کند، امروز این گروهک‌ها فریاد می‌زنند ایران بلای جان آنها شده است.

وی با اظهار امیدواری از اینکه مذاکرات با پیروزی و سربلندی ختم شود، عنوان کرد: با پیروزی این مذاکرات ناگفته‌های این مذاکرات، جدیت تیم ایرانی و مطالبات دشمنان که ذلیلانه در برابر ایران مطرح می‌کنند قطعاً برای مردم بیان می‌شود،‌ پشت پرده‌های پنهان این مذاکرات عیان خواهد شد و نشان خواهد داد که ملت ایران در چه جایگاهی قرار دارند.

وزیر دادگستری متذکر شد:‌ دشمنان ایران ذلیل شده‌اند، به نحوی که رقیب انتخاباتی دموکرات‌ها در آمریکا پیرامون رئیس جمهور فعلی آمریکا می‌گوید اوباما از ایران گدایی می‌کند.

پورمحمدی افزود: به یمن حضور پرشور مردم ایران و امت اسلامی عزت، صلابت و سرافرازی با ملت مسلمان جهان است. براساس شواهد و قرائن مشخص است که پته تروریست‌ها روی آب آمده و چهره واقعی آنها را بر جهانیان آشکار کرده است و حامیان آنها رسوا شده‌اند.

وی تصریح کرد: شاهدیم مدعیان حفاظت از دین، قرآن و حرمین شریفین امروز رسوای عالم شده‌اند و چهره منفور آنها مشخص شده، حملات هوایی آل‌سعود به مردم بی‌گناه یمن چهره فریبکارانه دشمنان اسلام، اسلامیت و انسانیت را بر همگان آشکار کرده است.

وزیر دادگستری دولت یازدهم با بیان اینکه اسلام نه تنها به مسجد‌الحرام توجهی ویژه دارد و آن را ناموس خود و فرهنگ خود می‌داند بلکه به مسجدالاقصی هم چنین نگاهی دارد، گفت: اگر فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» از امت اسلامی بلند است ما قاطعانه به غاصبان حرمین شریفین می‌گوییم امروز نه تنها برای آزادی قدس فریاد می‌زنیم بلکه معتقدیم این حرکت باید برای آزادی حرمین شریفین از چنگال جنایتکاران ادامه پیدا کند.

پورمحمدی یادآور شد:‌ نزدیک به 70 سال از تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی می‌گذرد؛ این رژیم اشغالگر و متجاوز در 35 سال قبل از انقلاب اسلامی ایران هر آنچه که خواست اعم از تخریب اماکن، تجاوز، ترور و تعرض به اراضی فلسطین و دیگر کشورها انجام داد، اما با تشکیل انقلاب اسلامی ایران منحنی تجاوز و جسارت صهیونیست قوسی نزولی پیدا کرد و به عبارت دیگر منزوی شد.

 

نوشتن دیدگاه