شنبه 15 ارديبهشت 1403, Saturday 4 May 2024, مصادف با 25 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 18230
منتشر شده در شنبه, 11 ارديبهشت 1400 16:18
تعداد دیدگاه: 0

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان اصفهان گفت: توصیه من به همه داوطلبان چه کسانی که صلاحیت آنها تایید شده و چه کسانی که رد صلاحیت شده اند این است که از هرگونه پیش‌داوری و قضاوت خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی پیرامون بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کل استان اصفهان تعداد 3751 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد، در مرحله بررسی هیئت‌های اجرایی 263 نفر انصراف داد و 2832 نفر تایید صلاحیت شدند همچنین در مرحله بررسی هیئت نظارت استان، 36 نفر انصراف 36 و 2358 نفر تایید صلاحیت شدند.

وی در ارتباط با داوطلبان شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در شهرستان اصفهان نیز 993 نفر ثبت نام کردند که از این میان 50 نفر در مرحله بررسی هیئت اجرایی انصراف داده و 688 نفر تایید صلاحیت شده اند و در بررسی هیئت نظارت یک نفر انصراف داده و 593 نفر تایید صلاحیت شده‌اند.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان اصفهان با اشاره به زمان بررسی اعتراضات رد صلاحیت‌شدگان افزود: افرادی که صلاحیت آنها در هر یک مراحل از بررسی صلاحیت‌ها رد شده و نسبت به رد صلاحیت خود معترض هستند تا روز 12 اردیبهشت فرصت دارند تا اعتراض خود را به دفتر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استانداری ارائه کنند؛ بررسی اعتراضات از روز گذشت آغاز شده و تا 22 اردیبهشت ادامه خواهد داشت و پس از آن نتایج به داوطلبان اعلام خواهد شد.

وی یادآور شد: بنای ما در هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان اصفهان عدم دخالت در کار هیئت اجرایی و هیئت نظارت استان بوده است تا این هیئت ها به طور مستقل کار خود را انجام بدهند تا مبادا شائبه ورود و اعمال نظر نمایندگان در بررسی و صلاحیت‌ها به وجود نیاید.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی با توصیه شرکت‌کنندگان در انتخابات شوراهای به خودداری از قضاوت افزود: داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای شهر و روستا آنهایی که تایید صلاحیت شده‌اند و چه کسانی که صلاحیت آنها رد شده است از قضاوت و پیش‌داوری عجولانه خودداری کنند و مطمئن باشند چنانچه مدرکی دال بر عدم صلاحیت آنها وجود نداشته باشد حتماً اعتراض آنها بر اساس قانون بررسی خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت انتخاب درست تصریح کرد تصریح کرد: مردم همانگونه که در انتخاب دوست شغل و همسر خود دقت به خرج می‌دهند در انتخاب نمایندگان خود نیز دقت کامل را به خرج بدهند و پاکدست‌ترین و دلسوزترین افراد را برای نمایندگی شورای شهر و روستای خود انتخاب کند چرا که این افراد قرار است سال‌ها امور مالی، عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و غیره شهر یا روستا را مدیریت کنند.

 

تسنیم

نوشتن دیدگاه