دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 7712
منتشر شده در چهارشنبه, 02 مرداد 1398 14:32
تعداد دیدگاه: 0
تغییرات-اقلیمی-عامل-تشدید-کننده-حوادث-طبیعی

Photo: Independent کارشناسان در مطالعه‌ای تازه تاکید کرده‌اند که تغییرات اقلیمی وقوع طوفان‌های...

Photo: Independent

کارشناسان در مطالعه‌ای تازه تاکید کرده‌اند که تغییرات اقلیمی وقوع طوفان‌های شدید، طوفان‌های گرمسیری و سیلاب را افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، بررسی روی اطلاعات جمع‌آوری شده در مدت ۱۲۰ سال به منظور تایید ارتباط بین فعالیت بشر و افزایش قابل توجه حوادث طبیعی و پدیده‌های آب و هوایی شدید نشان می‌دهد تغییرات اقلیمی وقوع طوفان‌های شدید، طوفان‌های گرمسیری و سیلاب‌ها را افزایش داده است.

افزایش دما نه تنها موج گرما را شدیدتر ساخته و آتش‌سوزی‌های جنگلی را بیشتر کرده  بلکه باعث تداخل در الگوهای آب و هوایی شده و وقوع طوفان‌های مهیب را به همراه داشته است.

محققان در بخشی از این مطالعه به بررسی سه مورد طوفان شدید در ایالت کارولینای شمالی در ۲۰ سال گذشته پرداخته و دریافتند که احتمال وقوع تصادفی آن‌ها در بازه زمانی کوتاه تنها دو درصد بوده است.

محققان گزارش‌های طوفان‌های گرمسیری و میزان بارندگی مرتبط با طوفان‌های کارولینای شمالی را از سال ۱۸۹۸ بررسی کردند. به گفته آنان از هفت طوفان شدید، طوفان گرمسیری و سیلاب شش مورد در ۲۰ سال گذشته رخ داده است. احتمالا این فراوانی ناشی از افزایش رطوبتی بوده که به دلیل اقلیم گرم، ظرفیت وقوع طوفان‌های گرمسیری را داشته است. 

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، همچنین از اواخر دهه ۱۹۹۰ ایالت کارولینای شمالی علاوه بر آنکه شاهد طوفان‌های بیشتر بوده سطح بی‌سابقه‌ای از بارش باران را تجربه کرده است.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه