جمعه 14 ارديبهشت 1403, Friday 3 May 2024, مصادف با 24 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3510
منتشر شده در دوشنبه, 05 مهر 1395 15:30
تعداد دیدگاه: 0
فرمانده ناجا:

فرمانده ناجا در حاشيه مراسم دانش آموختگي فراگيران آموزشگاه هاي علمي تخصصي ناجا با اشاره به امنيت مثال زدني در كشور گفت : نيرو هاي پليس با توانمندي ، بنيه دفاعي و روحيه جهادي هر تهديدي را خنثي خواهند كرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، سردار"حسين اشتري" ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به جمله تاريخي بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره) كه فرمودند: (جنگ براي ما نعمتي است )، اظهار داشت : فهم اين جمله براي خيلي ها سخت بود اما ديديم بعد از اين واقعه ناگوار دستاوردهاي بزرگي بدست آمده است .
وي دفاع مقدس را ذخيره اي براي نسل هاي آينده دانست و گفت : ما در هشت سال دفاع مقدس با كم ترين امكانات و تجهيزات در مقابل ارتش سراسر مسلح عراق مقاومت و دفاع كرديم كه اين دفاع هميشه باعث افتخار ما است و اگر امروز با رشد چشمگيري در صنعت دفاعي روبه رو هستيم و دانشمندان جوان ما نوآوري هايي داشته اند به بركت دفاع مقدس است .
اين مقام ارشد انتظامي تصريح كرد: سردمداران حوزه هاي علمي و تكنولوژي كشور ما از يادگاران دوران دفاع مقدس يا دلداگان به امام( ره) و رهبري هستند .
اشتري از عشق و علاقه جوانان كشور به دوران دفاع مقدس گفت و ادامه داد: كاركنان نيروي انتظامي با همان روحيه جهادي دفاع مقدس، مشغول به خدمت و تامين نظم و امنيت براي مردم عزيز كشورمان هستند .
وي ادامه داد : امروز هر چه داريم از بركت خون شهدا است كه اين روحيه جهادي مي بايست در زندگي شخصي ، سازماني و اجتماعي حفظ شود تا در تمام زواياي زندگي موفق باشيم .
فرمانده ناجا از جنگ نرم و وظايف ما در اين دوران سخن گفت و افزود: امروز در حال دفاع در جنگ نرم هستيم كه از جنگ سخت پيچيده تر است و هوشياري همه مردم ، نيروهاي مسلح و نيروي انتظامي را مي طلبد .
وي اظهار داشت : امروز استكبار جهاني و در راس آنها آمريكا و اسرائيل ، ملت هاي مسلمان به ويژه كشور اسلامي ما را تهديد مي كنند كه اميدواريم با تبعيت از امام( ره ) ، رهبري و اتكاء به مردم انقلابي در اين جنگ نيز پيروز شويم .
اشتري از امنيت مثال زدني كشورمان سخن گفت و بيان داشت : اين امنيت مديون خون شهدا ، روحيه جهادي و انقلابي مردم ، نيروهاي نظامي و انتظامي و هدايت هاي رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه اي (مدظله العالي) است كه با نگاهي به برخي كشورهاي منطقه و اروپايي كه ادعاي امنيت دارند، به جايگاه بالاي امنيتي كشورمان پي مي بريم .
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه مفسران نظامي انگليسي و آمريكايي به اقتدار و توانمندي دفاعي ايران معترف شده اند، گفت : آمادگي بالا، توانمندي و بنيه دفاعي و روحيه جهادي در نيروهاي نظامي و انتظامي با هم آميخته شده و هر تهديدي را خنثي خواهد كرد كه اميدواريم روز به روز ارتقاي اين اقتدار را شاهد باشيم و دشمنان قسم خورده نظام جمهوري اسلامي را ناكام بگذاريم .
برقراري امنيت مطلوب در شهرها، جاده ها و روستاهاي کشور
وي اظهار داشت : كشور ما بيش از هشت هزار و 800 كيلومتر مرز دارد كه بحمداله تمام اين نقاط از ثبات و امنيت كامل برخوردار است در حالي كه برخي از كشورهاي همسايه ما از اين ثبات و امنيت برخوردار نيستند و برخي مواقع حافظ امنيت مرزهاي كشورهاي همسايه نيز هستيم و علاوه بر آن در شهرها ، جاده ها و روستاها امنيت بسيار خوبي برقرار است .
اشتري گفت : وظيفه نيروي انتظامي برقراري نظم و امنيت و آرامش براي مردم است و شهروندان نيز قدردان اين نيرو هستند ؛ آنان پليس را يار مهربان و مراكز انتظامي را ملجاء و پناهگاه خود مي دانند و هركجا يكي از عناصر نيروي انتظامي زندگي مي كند مردم به وي مراجعه و مشكل خود را مطرح مي كنند كه اين از بركات نظام جمهوري اسلامي و دفاع مقدس است .
"ايمان،انظباط و آموزش" سرلوحه كار مراكز آموزشي ناجا
فرمانده ناجا به موضوع آموزش در مراكز علمي آموزشي نيروي انتظامي اشاره و تصريح کرد : بحمداله در تمام مراكز آموزشي و دانشگاه علوم انتظامي امين ، جوانان پرشور ، ولايت مدار ، انقلابي و آماده اجراي ماموريت مشغول تحصيل هستند و شعار "ايمان،انظباط و آموزش" سرلوحه كار اين مراكز است .
وي اظهار داشت : در مراكز آموزشي از بهترين امكانات و تجهيزات استفاده شده تا فراگيران از اين فرصت به نحو احسن استفاده كنند و بتوانند در ماموريت هاي آينده ناجا موثر باشند .
شهادت افتخاري بزرگ براي کارکنان ناجا است
اشتري با اشاره به فرارسيدن هفته نيروي انتظامي ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي اين نيرو اضافه كرد: باب شهادت در ناجا باز است بطوريکه هر ماه و يا هر هفته شهدايي را تقديم نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مي کنيم كه البته جان كاركنان براي ما عزير است و سعي كرده ايم با افزايش تجهيزات ، آموزش و به روزرساني، منجربه کاهش تعداد شهدا شده تا امنيت را براي مجرمان و خلافكاران سلب کنيم .
وي افزود:شهادت نيروهايي كه جانشان را براي نظم و امنيت كشور در طبق اخلاص قرار داده اند افتخاري بزرگ براي ما است و نيروهاي انتظامي امروز براي مبارزه با اشرار ، گروهك هاي تكفيري ، قاچاقچيان مواد مخدر ، سارقان و مخلان نظم و امنيت جامعه هر لحظه تا پاي شهادت آماده اند .
هفته ناجا فرصتي براي پيوند مردم و پليس
اشتري هفته نيروي انتظامي را فرصتي براي پيوند بيشتر بين مردم و نيروهاي پليس عنوان كرد و گفت : سعي مي كنيم در اين هفته خدمات بيشتري به مردم ارائه دهيم و از زحمات همكاران نيز تجليل کنيم.
فرمانده ناجا با بيان اينكه براي نيروي هاي انتظامي تعطيلات معنا ندارد و در تمام ايام سال مشغول خدمت به مردم هستند گفت :بايد از صبر و همراهي همسران ، فرزندان و خانواده كاركنان نيروي انتظامي تقدير شود.
گفتني است، در اين مراسم جمعي از فراگيران آموزشگاه هاي علمي تخصصي " شهيد بهشتي" اصفهان، "ثامن الائمه" مشهد و شهيد "چمران" كرج حضور داشتند و از مديران ، فرماندهان ، فراگيران نمونه و تعدادي از خانواده هاي شهدا نيز تقدير شد.

کاهش 8 درصدی جرایم در کشور

فرمانده نيروي انتظامي در حاشيه این مراسم نیز در جمع خبرنگاران از كاهش 8 درصدي مجموع جرايم در نيمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
اشتري گفت: يكي از اولويت هاي اصلي نيروي انتظامي ارتقاي توان حرفه اي پليس بوده و بناي ما از ايجاد و توسعه مراكز آموزش تربيت پليس حرفه اي و دانش محور است.
وي استفاده از تجهيزات و تكنولوژي روز براي اجراي سريعتر ماموريت ها را از ديگر اقدامات نيروي انتظامي برشمرد و اظهار داشت: علاوه بر اين ارتقاي روحيه انقلابي و جهادي در بين كاركنان و استفاده از ظرفيت مردم و دستگاه ها براي پيشبرد ماموريت ها نيز در دستور كار ويژه قرار دارد.
فرمانده ناجا با بيان اينكه در نيروي انتظامي پيشگيري اجتماعي مقدم بر اقدامات انتظامي است، خاطر نشان كرد: تجربه نشان داده كه هركجا اقدامات پيشگيرانه انجام داده ايم توانسته ايم با كمترين زمان و هزينه بهترين امنيت را ايجاد كنيم كه در اين زمينه همكاري خوبي با آموزش و پرورش، دانشگاه ها، حوزه هاي علميه و نهادهاي فرهنگي كشور داشته ايم.
اشتري در ادامه در خصوص آمار جرايم كشور نيز گفت: با اقدامات خوبي كه ماموران نيروي انتظامي در سراسر كشور انجام دادند در نيمه اول امسال با كاهش 8 درصدي مجموع جرايم به نسبت مدت مشابه سال قبل مواجه بوديم كه البته در برخي از شاخص هاي جرايم نيز شاهد كاهش چشمگيرتري هستيم و اميدواريم تا پايان سال اين روند كاهش جرايم ادامه پيدا كند.
وي از افزايش 15 درصدي كشف به وقوع جرايم در مدت مذكور خبر داد و اظهار داشت: ميزان كشفيات مواد مخدر نيز در نيمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزايش 20 درصدي برخوردار بود و كشف كالاي قاچاق 40 درصد افزايش داشته است كه نشان مي دهد كه اقدامات نيروي انتظامي روز به روز در اين حوزه رشد پيدا كرده است.
فرمانده نيروي انتظامي در خصوص كاهش آمار تلفات جاده اي اظهار داشت: خوشبختانه با توصيه هايي كه به مردم ارائه شده ميزان تلفات جاده اي در مجموع كاهش داشته است اما ارائه آمار تلفات در اين زمينه هنوز زود است و پس از جمع بندي اين آمار با همكاري پزشكي قانوني در اختياررسانه ها قرار خواهد گرفت.
وي افزود: توصيه ما به مردم اين است كه در هنگام رانندگي رعايت قوانين و مقررات ، دقت لازم ، صبر و حوصله را سرلوحه خود قرار دهند تا سفري ايمن و بدون حادثه را انشاء اله داشته باشند.
اشتري در پاسخ به سوالي در خصوص اعتراض برخي از صنوف نسبت به پلمپ واحدهاي آنها گفت: پليس در برخورد با واحدهاي صنفي متخلف براساس قانون عمل مي كند و پلمپ اين واحد ها نيز از طريق شوراي اصناف يا بهداشت و يا براساس دستور مرجع قضائي صورت مي گيرد و به تمامي متصديان واحدهاي صنفي نيز توصيه مي كنيم كه قوانين و مقررات را رعايت كنند تا با اين گونه مشكلات روبرو نشوند.
فرمانده نيروي انتظامي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران پيرامون برنامه هاي هفته ناجا اظهار داشت: هفته نيروي انتظامي امسال با شعار " همه با هم براي امنيت و آرامش" از نهم مهر ماه شروع مي شود كه اميدواريم در اين هفته ارتباط مردم با پليس بيشتر شود.
وي با بيان اينكه پلس امروز يار مهربان مردم است بيان داشت: يكي از برنامه هاي ما در اين هفته اين است كه تصويري از اين يار مهربان را براي مردم كشور و همچنين براي مردم دنيا به نمايش بگذاريم.
اشتري ارائه خدمات بيشتر به مردم، تجليل از خانواده كاركنان پليس، برپايي جلسات و نشست هاي علمي و تخصصي با مراكز علمي، دانشگاهي و اقشار مختلف مردم و استفاده از نظرات انان براي ارتقاي سطح ماموريت هاي ناجا را از ديگر برنامه هاي نيروي انتظامي در اين هفته برشمرد.

نوشتن دیدگاه