پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3446
منتشر شده در سه شنبه, 23 شهریور 1395 16:07
تعداد دیدگاه: 0

همزمان با بهره برداری از تقاطع غیر همسطح 25 آبان در اصفهان، تاکسی های فرودگاهی این شهر هم نو نوار شدند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سال های زیادی از آن روزها که یک بیوک مدل 1988 یا شورلت آمریکایی پهن وکشیده ورودی خیابان امام خمینی، به سمت تهران می ایستاد و راننده های آن با داد و بیداد و فریاد های ممتد مسافری را بُر می زدند و بعد هم راهی جاده می شدند، گذشته است.
حالا دیگر بیوک ها و شورلت ها به سمند و پژو تبدیل شده و راننده های آن ها هم لباس فرم می پوشند، صدایشان کمی نازک تر شده و سبیل پشت لبشان مرتب تر، آن داد وبیداد ها هم به فروش برگه مسافرت مبدل شده است.
مصرف بنزینشان کم شده، ماشین ها نو شده و به طور کلی تغییری در فرهنگ مسافرت با مسافرکش شخصی ایجاد کرده است.
این داستان نو شدگی خودروهای تنها یک خط از خطوط مسافرتی بین شهری است که مسافران را از اصفهان با یکی دو ساعت صرفه جویی در وقت به تهران می رساند.
نو شدنی که به ارتقای فرهنگ هم انجامید و دیگر خبری از داد و بیداد های راننده مسافربرهای شخصی و بعضا دعواهای آن ها بر سر یک مسافر نیست.
به همین منظور به نظر می رسد شهرداری به دنبال پیچیدن همان نسخه برای رانندگان تاکسی های فرودگاهی است.
رانندگانی که هرچند با ناوبران بی ضابطه اصفهان – تهران سال های نه چندان دور تفاوت های زیادی دارند، اما با نیم نگاهی به مسافران این ناوگان، در می یابیم که این رانندگان برای جایگاهی که دارند باید تلاش فزاینده ای از خود نشان دهند تا در اولین ساعات حضور مسافران خارجی در اصفهان بتوانند تابلویی از این شهر فرهنگی – تاریخی به نمایش بگذارند که این تابلو مبین عمق نفوذ این شهر در تمام دنیا باشد.
امروز شهرداری اصفهان در اقدامی به نوسازی ناوگان تاکسیرانی فرودگاه اصفهان مبادرت ورزید.
شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه کاهش معضلات زیست محیطی و به ویژه کاهش آلودگی هوا از دغدغه‌های شهرداری اصفهان است، اظهارکرد: شهرداری اصفهان نوسازی ناوگان حمل و نقل را در دستور کار قرار داده است.
مهدی جمالی نژاد بیان کرد: در این راستا و به دنبال افزایش زیرساخت‌های گردشگری و تامین رفاه حال مسافران، 160 خودرو آریو که به استانداردهای روز مجهزند، به ناوگان تاکسیرانی شهرداری اصفهان در فرودگاه شهید بهشتی افزوده می‌شود.
وی بیان کرد: باید توجه داشته باشیم که شرق اصفهان و به ویژه در محور فرودگاه اصفهان تجمع آلاینده‌های هوا زیاد است و از این رو به منظور کاهش این آلاینده‌ها این ناوگان از عید قربان وارد سیستم و جایگزین خودروهای قبلی می‌شوند.
البته این سخنان در حالی ارایه شد که در زمان بهره برداری از این ناوگان، شهردار اصفهان حاضر به سوار شدن بر تاکسی ها نشد و گفت: تقارن مراسم بهره برداری از این ناوگان با سه شنبه که به عنوان "سه شنبه های بدون خودرو" در اصفهان مطرح شده است، این اجازه را به من نمی دهد که سوار تاکسی شوم، اما از راه اندازی این ناوگان خوشحالم و مطمئنم می تواند در ارتقاء سیستم خدمت رسانی به مسافرانی که از فرودگاه وارد اصفهان می شوند تاثیر بسزایی داشته باشد.
حالا 160 دستگاه خودرو آریو با استاندارد های بالا نه تنها آرامش مسافران را در مسیر حدود 25 کیلومتری فرودگاه شهید بهشتی اصفهان تا اصفهان تامین می کند، که می تواند در ارتقای فرهنگ ناوگان تاکسیرانی یک کلانشهر بین المللی نیز تاثیر فزاینده ای داشته باشد.

نوشتن دیدگاه