يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3430
منتشر شده در پنج شنبه, 18 شهریور 1395 09:53
تعداد دیدگاه: 0
شهردار اصفهان در دیدار با مدیرعامل خبرگزاری فارس:

شهردار اصفهان گفت: جریان‌‌های علمی، ایده‌پردازی، خلق اثر، ارتقای فضای فرهنگی شهر، نشست‌های نظریه پردازی و... در شهر اصفهان راه‌اندازی شده و امیدوارم این گفتمان جدید به سایر شهرهای ایران نیز تسری یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در دیدار با مدیرعامل خبرگزاری فارس اظهار کرد: در موضوع اقتدار سه قدرت خدادادی، اکتسابی و قدرت گفتمان مطرح می‌شود که نقش‌آفرینی قدرت گفتمانی از دو قدرت دیگر بیشتر است.

وی با بیان اینکه در موضوع انرژی هسته‌ای این قدرت گفتمان ایران بود که کشورهای قدرتمند را مقابل ایران به زانو درآورد، تصریح کرد: باید توجه داشت کشوری مانند ژاپن که هم قدرت خدادادی و هم قدرت اکتسابی بسیار خوبی دارد به دلیل اینکه از قدرت گفتمان برخوردار نیست، نقش‌آفرینی مثبتی از این کشور در صحنه بین‌المللی مشاهده نمی‌شود.

شهردار اصفهان اضافه کرد: شهرداری‌ها یک سری وظایف ذاتی خودشان را مانند نظافت شهرها انجام می‌دهند که در جای خود ارزشمند است اما موضوعی که شهرها را امروزه متفاوت از شهرهای دیگر می‌کند، قدرت گفتمانی است که آنها را نسبت به همدیگر تسلط می‌دهد.

وی با بیان اینکه موضوع گفتمان دانش‌محور را در شهر اصفهان کلید زده‌ایم، گفت: در آموزه‌های دینی ما نیز به دانش و علم اهمیت زیادی داده شده و در صورتی که به این موضوع در شهرهای کشورمان توجه ویژه شود ملاک‌های مقایسه نیز با یکدیگر تفاوت خواهد کرد.

جمالی‌نژاد تاکید کرد: گفتمان جدید دانش‌محوری در شهرداری اصفهان آغاز شده و همه باید در این زمینه کمک کنند که شهرهای کشور به این سمت و سو حرکت کنند و این گفتمان در شهرهای دیگر نیز تسری یابد.

وی ادامه داد: جریان‌‌های علمی، ایده‌پردازی، خلق اثر، ارتقای فضای فرهنگی شهر، نشست‌های نظریه‌پردازی و ... در شهر اصفهان راه‌اندازی شده و امیدوارم این گفتمان جدید به سایر شهرهای ایران نیز منتقل شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه با حرکت‌های کوچک می‌توان اتفاقات بزرگ را رقم زد، افزود: به طور مثال در بازارهای روز کوثر شهرداری اصفهان تاکید شده دیگر از کیسه‌های پلاستیکی استفاده نشود که همین حرکت کوچک می‌تواند نتایج بزرگی در آینده داشته باشد.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری‌ها جنس متفاوتی با سایر ارگان‌ها دارد و هیچ شهری نمی‌تواند به شهر دیگری کمک کند، ادامه داد: شهرداری‌ها خودگردان هستند و مدیریت توامان درآمد و هزینه در شهرداری کار را کمی دشوار می‌کند.

وی متذکر شد: گاهی اوقات در شهرهای کوچک اقداماتی صورت می‌گیرد که می‌تواند اثرات بسیار زیبایی داشته باشد که در این باره شهرداری اصفهان در هفته سه اقدام همگام با مردم انجام می‌دهد؛ روزهای سه‌شنبه جلسه شورای معاونین را در مناطق برگزار می‌کنیم، چهارشنبه‌ها کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌ها را به صورت غیررسمی در قالب طرح «هر هفته چند افتتاح» در جمع مردم انجام می‌دهیم و پنج‌شنبه‌ها نیز ملاقات مردمی در مناطق مختلف برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مجموعه خبرگزاری فارس مجموعه پویایی است که می‌تواند در مورد گفتمان جدید شهرداری اصفهان کمک کند تا اصفهان به عنوان الگویی به سایر شهرهای کشور معرفی شود.

نوشتن دیدگاه