دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3113
منتشر شده در سه شنبه, 22 تیر 1395 14:06
تعداد دیدگاه: 0
فرمانده انتظامی استان اصفهان:

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: استفاده از سیستم‌های هوشمند در گلوگاه‌های ایست و بازرسی این فرماندهی برای مقابله با هرگونه ورود مواد مخدر و کالای قاچاق به استان در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار کرد: امسال 6 موضوع به‌عنوان مأموریت ویژه سال 95 به فرماندهی انتظامی استان ابلاغ‌شده است که در این زمینه پلیس استان نیز اقدامات خود را بر روی این مأموریت‌ها که از دغدغه‌های مردم نیز هست، متمرکز خواهد کرد

وی افزود: مأموریت اول، موضوع مواد مخدر است که درزمینه برخورد با باندها و شبکه‌های قاچاق مواد مخدر، توزیع‌کنندگان خرد و همچنین جمع‌آوری معتادان ولگرد، پلیس استان با شتاب بیشتری نسبت به سال قبل عمل خواهد کرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان دومین مأموریت ویژه ناجا در سال جاری را ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه عنوان کرد و گفت: این مأموریت نیز در قالب برخورد با بد پوششی، سگ گردانی، مزاحمان نوامیس و اراذل‌ و اوباش که پلیس اصفهان اقدامات خود را از اول خردادماه آغاز کرده است و این اقدامات استمرار دارد و تقویت نیز خواهد شد.

سردار آقاخانی بابیان این‌که قاچاق کالا به‌نوعی در اقتصاد مقاومتی، اخلال ایجاد می‌کند مأموریت سوم نیروی انتظامی استان را مقابله با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد و گفت: این مأموریت به‌طور خاص و ویژه در دستور کار فرماندهی انتظامی است و امسال نیز بیشترین برخورد با ورود کالای قاچاق نسبت به سال‌های قبل توسط پلیس اصفهان صورت گرفت.

وی پیشگیری و مقابله با سرقت، کشف سریع سرقت‌ها و دست‌یابی مال‌باختگان به اموال مسروقه، کاهش تصادفات در درون و برون شهر و رسیدن به شاخص 10 درصدی کاهش تصادفات فوتی و همچنین ارتقای توان آموزشی و مهارتی کارکنان پلیس را به‌عنوان دیگر مأموریت‌های ویژه این فرماندهی در سال 95 عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به سفر جانشین فرمانده نیروی انتظامی و هیئت همراه به اصفهان گفت: در این سفر موضوع تجهیز، تکمیل و تقویت گلوگاه‌های ایست و بازرسی پلیس استان، هوشمند سازی، استفاده از سیستم‌های مکانیزه و تقویت پشتیبانی رده‌های انتظامی و نیروی انسانی در دستور کار قرار گرفت تا ورود هرگونه کالای قاچاق و محموله‌های مواد مخدر به استان برای قاچاقچیان سخت‌تر شود.

وی استفاده از سیستم‌های هوشمند و تجهیزات مکانیزه برای اجرای بهتر مأموریت‌ها و کنترل جرائم و مجرمان را در از اقدامات این پلیس اظهار کرد و افزود: پلیس اصفهان به دنبال هوشمند شدن و استفاده از سیستم‌های مکانیزه و پایش تصویری برای انجام مأموریت‌های خود است و در آینده‌ای نزدیک 60 تا 70 درصد مأموریت‌های پلیس استان از طریق سیستم‌های مکانیزه انجام خواهد شد.

سردار آقاخانی بابیان این‌که امروزه استفاده از پایش تصویری برای کنترل جرائم در تمام پلیس‌های دنیا مورداستفاده قرار می‌گیرد، اظهار کرد: هوشمند شدن پلیس باعث سرعت بخشیدن و افزایش کیفیت مأموریت‌ها و درنتیجه پاسخ به مطالبات مردم در کمترین زمان ممکن و ارتقای احساس امنیت خواهد شد./

نوشتن دیدگاه