دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3064
منتشر شده در یکشنبه, 13 تیر 1395 12:19
تعداد دیدگاه: 0
نماینده مردم اصفهان در مجلس:

نماینده مردم اصفهان در مجلس با تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته‌ای در جهت رفع آلودگی هوا در اصفهان گفت: ورود سموم خطرناک به تالاب گاوخونی مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود آورده است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز حیدرعلی عابدی در نشست علنی امروز (یکشنبه 13 تیر) مجلس شورای اسلامی پس از ارائه گزارش رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: توسعه پایدار و دوام منابع محیط زیست نیاز ضروری امروز جامعه است و در حال حاضر در مباحث توسعه‌ای به دلیل عدم توجه به این موضوع شرایط قابل قبولی در کشور حاکم نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه آمارهای غیرقابل قبولی در حوزه سلامت به دلیل وجود آلودگی هوا و مسائل محیط زیستی مطرح می‌شود هر چند که طی دو سال گذشته با توقف تولید بنزین پتروشیمی‌ها، وضعیت کیفی هوا بهتر شد اما مشکلات بسیاری به دلیل وجود گردوغبار برای مردم شهرهای جنوبی و غربی کشور به وجود آمده که جبران ضرر آن غیرممکن است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر فاضلاب‌های بسیاری به تالاب گاوخونی وارد می‌شود که ورود انواع سموم خطرناک برای مردم این منطقه مشکلات بسیاری به وجود آورده است که باید سازمان محیط زیست رفع این مشکل را مدنظر قرار دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین بحث معادن گچ در شرق اصفهان نیز به کانون ریزگردها تبدیل شده است بنابراین تقاضا دارم کمیته‌ای تشکیل شود تا به سلامت مردم این منطقه توجه ویژه‌ای شود./

نوشتن دیدگاه