سه شنبه 11 ارديبهشت 1403, Tuesday 30 April 2024, مصادف با 21 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25509
منتشر شده در چهارشنبه, 15 فروردين 1403 10:36
تعداد دیدگاه: 0
کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

کارشناس هواشناسی از ورود سامانه بارشی از روز شنبه به شمال غرب کشور خبر داد و گفت: امروز و فردا آسمان برخی استان‌ها بارانی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی و آب و هوای امروز چهارشنبه ۱۵ فروردین و روزهای آتی را توضیح داد و گفت: امروز در ساعات بعدازظهر برای استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس، ارتفاعات استان کرمان، جنوب یزد، شرق لرستان و جنوب استان مرکزی، افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده‌است.

کارشناس هواشناسی ادامه‌ داد: فردا این وضعیت در ارتفاعات استان کرمان، ارتفاعات شمال شرق فارس، برخی مناطق جنوب یزد و نقاطی از شرق سیستان و بلوچستان برقرار خواهد بود.

نقشینه برای جمعه و شنبه آسمان بیشتر مناطق کشور را صاف پیش‌بینی کرد و افزود: از اواخر وقت شنبه به‌تدریج سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و مناطقی از شمال غرب و نیمه غربی سواحل دریای خزر را در بر می‌گیرد که افزایش ابر و رگبار پراکنده ایجاد می‌کند.

وی گفت: یکشنبه با نفوذ این سامانه در نوار غربی، شمال غرب، دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر بارش‌ها آغاز می‌شود که گاهی به‌صورت رگبار خواهد بود و می‌تواند همراه با رعدوبرق و وزش باد هم باشد.

نقشینه یادآور شد: از امروز تا اواخر روز جمعه، شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد شد.

کارشناس هواشناسی آسمان تهران تا سه روز آینده را صاف تا کمی ابری پیش‌بینی کرد و گفت: فردا بعدازظهر افزایش باد خواهیم داشت و برای روز جمعه هم در برخی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی شده‌است.

وی بیشینه دمای امروز پایتخت را ۲۰، فردا ۲۳ و جمعه ۲۵ درجه اعلام‌کرد و افزود: کمینه دما هم امروز در مهرآباد به ۱۱ درجه رسید./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه