سه شنبه 11 ارديبهشت 1403, Tuesday 30 April 2024, مصادف با 21 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25394
منتشر شده در شنبه, 05 اسفند 1402 10:55
تعداد دیدگاه: 0
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش ۶ تا ۱۰ درجه ای دما از روز شنبه پنجم تا دوشنبه هفتم اسفندماه خبر داد و گفت: امروز با ورود سامانه بارشی به کشور، بارش باران و برف همراه با کاهش دما در اکثر نقاط به غیر از جنوب شرق آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، کبری رفیعی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی روز شنبه پنجم اسفندماه اظهار کرد: امروز با ورود سامانه بارشی به کشور، بارش باران و برف همراه با کاهش دما در اکثر نقاط به‌غیر از جنوب شرق آغاز می‌شود.

وی افزود: بارش‌ها در مناطق شمالی به‌ شکل برف و در مناطق جنوبی به‌ شکل باران و رگبار و رعد و برق است.

این کارشناس سازمان هواشناسی باتوجه به اعلام هشدار نارنجی هواشناسی یادآور شد: امشب وضعیت بارش‌ها در غرب گیلان و مازندران، نیمه شمالی فارس، ارتفاعات خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خراسان‌رضوی، شمال ایلام و کرمانشاه در سطح هشدار نارنجی است و هم‌وطنان در این استان‌ها باید تمهیدات لازم را مد نظر داشته‌باشند.

رفیعی افزود: فردا گستره بارندگی همراه با کاهش دما در کل کشور حاکم می‌شود و روز دوشنبه بارش‌ها در نوار غربی و جنوب کشور کمی پراکنده‌تر است اما در سایر نقاط ادامه دارد و اواخر وقت روز دوشنبه از کشور خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه «دمای هوا از روز شنبه تا دوشنبه بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد»، گفت: روز یکشنبه شدت بارش‌ها در استان‌های تهران، البرز، مازندران، گیلان، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، خوزستان و بوشهر است.

رفیعی افزود: بارندگی در تهران امشب آغاز می‌شود و فردا دمای هوا سردتر و بارش‌ها به‌شکل باران و برف است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه