شنبه 15 ارديبهشت 1403, Saturday 4 May 2024, مصادف با 25 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25379
منتشر شده در سه شنبه, 01 اسفند 1402 12:07
تعداد دیدگاه: 0
کارشناس سازمان هواشناسی:

کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش دما در بیشتر مناطق کشور طی روزهای آتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی کشور وضعیت جوی و آب و هوای امروز سه شنبه یکم اسفند و روزهای آتی را تشریح کرد و گفت: امروز ادامه بارش‌ها در مناطقی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، زنجان، قزوین، همدان، استان مرکزی و اصفهان و شمال ارتفاعات تهران و البرز رخ می‌دهد و همراه با وزش باد خواهد بود.

به گفته رفیعی چهارشنبه و پنجشنبه هم بارش‌ها در شمال غرب و غرب کشور و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی ادامه می‌یابد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت جمعه بارش‌ها در نوار شمالی کشور مجدداً آغاز می‌شود و گستره بارش‌ها روز شنبه مناطقی از شمال غرب و غرب و مرکز و استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق و جنوب شرق کشور را در بر می‌گیرد که در مناطق کوهستانی و سردسیر نیز بارش‌ها به‌شکل برف خواهد بود.

وی یادآور شد: سرعت بارش‌ها امروز و فردا در شرق و جنوب شرق کشور افزایش می‌یابد و وزش باد در برخی از نقاط سبب گردوخاک خواهد شد.

رفیعی ادامه‌ داد: دمای هوا در بیشتر مناطق کشور افزایش خواهد داشت و آب‌های خلیج‌فارس، دریای عمان و تنگه هرمز از امروز تا روز یکشنبه به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود. آب‌های دریای خزر هم شنبه و یکشنبه مواج می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران امروز کمی نیمه ابری همراه با غبار محلی خواهد بود و بیشینه دما امروز به ۱۰ کمینه و فردا به 12 درجه می‌رسد.

وی افزود: کمینه دمای پایتخت نیز امروز ۴ درجه شد که با توجه به افزایش دما فردا به ۵ درجه می‌رسد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه