دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24951
منتشر شده در سه شنبه, 14 آذر 1402 10:28
تعداد دیدگاه: 0
سخنگوی قوه قضائیه:

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه اراده بر این است که پرونده تخلف واردات چای دچار اطاله دادرسی نشود، گفت: در این پرونده تعدادی از مدیران در بازداشت هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اراده مجموعه دستگاه های حاکمیتی در مبارزه با فساد خاطرنشان کرد: متاسفانه خبر کشف فسادی در کشور داشتیم که خاطر عزیز مردم ما را مکدر کرد. منشا این فساد گرچه توسط یک شرکت خصوصی غیردولتی صورت گرفت اما همکاری های مختلف با بخش های ذی مدخل صورت پذیرفته تا مقدار قابل توجهی ارز و منابع ملی به این موضوع تخصیص یافته، بعد از پیگیری‌ها مشخص شد نه تنها این ارز در بخش مشخص شده استفاده نشده بلکه منجر به شکل گیری فساد شده است.
وی اظهار کرد: قوه قضائیه با پیگیری های همه جانبه ضد فساد خود به محض کشف سرنخ های این فساد ورود کرده و مصمم است این روند را تا انتها ادامه دهد و از هیچ کوششی فروگذاری نخواهد کرد.
ستایشی گفت: اراده دستگاه قضا آن است که امر پیشگیری و مبارزه با فساد را دنبال کرده و ادامه دهد و این پرونده مهم ملی دچار اطاله دادرسی نشود. تخصیص ارز و منابع ملی نگران کننده است اما مقابله با فساد به صورت سیستمی و همه جانبه صورت خواهد پذیرفته است. نسبت به قصور، تقصیر و ترک فعل همه دستگاه ها ورود خواهیم کرد.
سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: در رابطه با این پرونده برخی از مدیران در بازداشت و برخی نیز با قرار تأمینی متناسب آزاد هستند. به محض تکمیل تحقیقات و شرایط قانونی برای اطلاع رسانی بیشتر ان شالله اطلاع واصله را به مردم شریف خواهیم رساند.
این مقام قضائی ضمن گرامیداشت روز مجلس و آیت‌الله مدرس بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران الگوی درخشان از مردم سالاری دینی را به نمایش گذاشته و مجلس شورای اسلامی نمادی ویژه از مردم سالاری است.
سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ قوه قضائیه این فرصت را مغتنم می شمارم این روز به رئیس محترم مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم را تبریک می گویم.
ستایشی در خصوص آخرین وضعیت پرونده طبری گفت: پرونده ایشان در اجرای احکام و در حال تحمل کیفر است. پرونده در دادگاه کیفری یک مطرح رسیدگی است و فرایند رسیدگی ادامه دارد.
وی ادامه داد: 6 نفر از متهمان این پرونده به اتهام ارتشا محکوم و اگر قطعیت پیدا کند ضمن رعایت موازین قانونی اطلاع رسانی خواهد شد. نسبت به 8 نفر دیگر پرونده در حال رسیدگی است./ انتهای پیام

نوشتن دیدگاه