پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24843
منتشر شده در چهارشنبه, 17 آبان 1402 10:40
تعداد دیدگاه: 0
سخنگوی قوه قضائیه:

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اقدامات مختلفی از سوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران برای واداشتن به حمایت‌های سیاسی و قضائی از ملت مظلوم فلسطین و استفاده از ظرفیت‌های حقوقی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، مسعود ستایشی در سی‌وهفتیمن نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به ادامه حملات وحشیانه رژیم جعلی و موقت صهیونیست به غزه گفت: با گذشت یک ماه از دفاع قاطع مظلومان فلسطینی از حیثیت اسلامی خود با عنوان طوفان الاقصی، مورد تهاجم صهیونیست های گرگ صفت و درنده‌خو قرار دارند. وی ادامه داد: مقایسه قتل عام و نسل کشی صهیونیست‌ها با گرگ به واقع ظلم به این حیوان است. اقدامات مختلفی از سوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران برای واداشتن به حمایت‌های سیاسی و قضائی از ملت مظلوم فلسطین و استفاده از ظرفیت‌های حقوقی قرار گرفته است، ریاست قوه قضائیه هفته جاری طی نامه‌ای خطاب به رؤسای دستگاه قضائی کشورهای اسلامی خواستار حمایت مردم مظلوم فلسطین شد. سخنگوی قوه قضائیه اظهار کرد: همچنین در این نامه اقدام سازمان یافته کشورهای اسلامی برای توقف عملیات رژیم صهیونیستی، تسهیل ارسال‌های بشر دوستانه و تشکیل دادگاه و مجازات آمران، باشران و مرتکبین این جنایات با استفاده از ظرفیت‌های محاکم ملی و... مطرح شده است. ستاد حقوق بشر پیگیری اجرایی شدن مکاتبه مذکور خواهد بود‌. ستایشی با اشاره به برگزاری دادگاه حقوقی به مناسبت رسیدگی و دادخواهی خانواده معزز مدافع حرم از گروهک‌های تروریستی تحت حمایت دولت آمریکا گفت: سیاست دستگاه قضائی در دوره تحول بر این است که علاوه بر رسیدگی عادلانه جنبه کیفری دولت متخاصم آمریکا و گروهک‌های تروریستی تحت حمایت این کشور، جنبه‌های حقوقی آن نیز مورد بررسی قرار گیرد و حکم مقتضی صادر شود. این مقام قضائی خاطرنشان کرد: مستندات قانونی وجود دارد که دستگاه قضایی موظف به بررسی این پرونده‌ها است. و بر اساس تاکیدات ریاست قوه قضائیه پرونده گروهک های الاهوازیه یا تندر و یا پرونده حقوقی جنایت دولت آمریکا در شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی مورد بررسی قرار گرفت.
واکنش به حمایت‌های رسانه‌ای از گروهک‌های تروریستی
سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: حمایت‌های پشتیبانی، سیاسی، تسلیحاتی و هدایت‌های رسانه‌های از این گروهک‌های تروریستی مصداق بارز حمایت از تروریست‌هاست که با هدف ایجاد حصار امن برای رژیم اشغالگر قدس و ایجاد ناامنی در منطقه برنامه‌ریزی شده است. وی ادامه داد: در این راستا دادگاه رسیدگی به ایجاد گروهک‌های تروریستی از سوی دولت آمریکا مانند داعش و حمایت از آنها با شکایت خانواده شهدای مدافع حرم در شعبه 55 دادگاه بین‌الملل برگزار شد. سخنگوی قوه قضائیه ضمن تشریح صلاحیت برگزاری این دادگاه از سوی دستگاه قضا به استناد قوانین مختلف گفت: خواندگان از اعضای دولت آمریکا برای حضور در این دادگاه دعوت شدند اما تا کنون دولت آمریکا یا خواندگان لایحه‌ای به دادگاه ارسال نکردند. ستایشی گفت: تحقیقات دادگاه حضور آمریکا را در تنازعات نیابتی تایید می‌کند و این اقدامات با هدف سلب امنیت منطقه و ایران است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه