جمعه 28 ارديبهشت 1403, Friday 17 May 2024, مصادف با 9 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24660
منتشر شده در پنج شنبه, 13 مهر 1402 15:48
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: دانش‌آموز را پس از طی دوران آموزش در هنرستان‌ها می‌توانیم با صنعت مرتبط کنیم و در همین راستا است که جامعه رشد می‌کند چراکه جامعه‌ای پیشرفت می‌کند که بتواند کارآفرین تربیت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در آیین اختتامیه جشنواره صنایع‌دستی خلاق اظهار داشت: این رویداد مهم به مناسبت تجلیل از علم، فناوری و ارتباط با صنعت برگزار شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جامعه پیشرفته و متمدن، توجه ویژه به نیازمندی‌های شهروندان آن جامعه است و یکی از اولویت‌های آن نیازهای فناورانه، علمی و صنعتی است.

ابراهیمی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های آموزش و پرورش توجه ویژه به مباحث علمی، فناورانه و موضوعات مرتبط با نیاز بشر است که در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش می‌توان در این مسیر گام‌های محکمی برداشته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: ذیل سند تحول بنیادین به‌عنوان نقشه راه و قانون اساسی آموزش و پرورش توجه ویژه به آموزش‌های فناورانه به‌ویژه آموزش فنی و حرفه‌ای مورد عنایت است.

وی تصریح کرد: در برنامه ۵ساله هفتم، توجه ویژه به هنرستان‌ها در نظر گرفته شده و این مسیر با قرارگیری دستاوردهای حاصل از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، در معرض دید عموم و توجه تجاری محقق می‌شود.

ابراهیمی تأکید کرد: هنرستان در آموزش و پرورش بسیار موردتوجه است، نیمی از دانش‌آموزان پایه نهم باید به فنی و حرفه‌ای و کار و دانش راهنمایی شوند و دانش‌آموز و خانواده‌های آنان باید بدانند که آینده شغلی این رشته‌ها به چه صورتی است تا با نگاهی آگاهانه انتخاب کنند و این امر به‌ واسطه ارتباط علم و صنعت محقق می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه جامعه‌ای رشد و پیشرفت می‌کند که بتواند کارآفرین تربیت کند، یادآور شد: دانش‌آموز را پس از طی دوران آموزش در هنرستان‌ها می‌توانیم با صنعت مرتبط کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه ویژه به هنرستان‌ها می‌توانیم در حوزه‌های فناوری و کاربردی گام‌های مؤثری برداریم؛ نمایشگاه برپا شده در محل نمایشگاه‌ها نشان از اهتمام آموزش و پرورش به مسئله‌آموزش هنرستانی دارد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه