يكشنبه 16 ارديبهشت 1403, Sunday 5 May 2024, مصادف با 26 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24634
منتشر شده در یکشنبه, 09 مهر 1402 14:11
تعداد دیدگاه: 0
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست:

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: گردشگری یک صنعت سبز است. گردشگری در حقیقت بازگشت به فطرت است و به معنای بازگشت به خویشتن خویش است.

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علی سلاجقه امروز در همایش گردشگری سبز که با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاونان وزرای نفت، جهاد کشاورزی و نیرو و جمعی از مدیران و فعالان حوزه گردشگری در محل سالن آمفی‌تئاتر وزارت میراث‌فرهنگی برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: اگر به آیات قرآن کنیم توجه کنیم، تقریبا همه آنچه که از ما به‌عنوان انسان سوال می‌شود برای این است که چشم بگشاییم و به شکل خوب زندگی کنیم که ما را به الهام گرفتن از طبیعت دعوت می‌کند. وقتی این جملات را کنار هم می‌گذاریم می‌بینیم که طبیعت مادر ماست و گردشگری یعنی بازگشت به فطرت و بازگشت به مادر.

او افزود: میراث یعنی بازگشت به فطرت و یعنی رفتن به ریشه‌هایی که برای کشور و برای دین ما فسادناپذیر و مقاوم هستند.

سلاجقه ادامه داد: امروز چالش‌هایی را در محیط‌ریست شاهد هستیم که مسئله آب، فرونشست زمین و ... دردآور است اما نشان از رفتار نامهربانانه ما در حوزه طبیعت است و دست‌پخت خود ماست و انسان‌ها به‌گونه‌ای رفتار کردند که زندگی را برای دیگران سخت کرده است. اما گردشگری برگشتن به خویشتن خویش است و اگر تمام زوایای گردشگری را نگاه کنیم یعنی احترام به طبیعت و این بسیار ارزشمند است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست یادآور شد: این سازمان ۱۵۰ شهید را برای صیانت از محیط‌زیست تقدیم کرده، ارتباط تنگاتنگی با وزارت میراث‌فرهنگی و با میراث‌بانان دارد این ظرفیت‌ها و این میراث‌ها اگر کنار هم قرار گیرد، کشور، کشور بسیار خوبی خواهد بود و حال مردم مثل شعر سهراب سپهری خواهد بود.

سلاجقه در ادامه گفت: خوشبختانه در حوزه گردشگری و نیز در حوزه محیط‌زیست دارای ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستیم‌. این نعمت‌ها انسان‌هایی را می‌طلبد که دریادل باشند و بتوانند به نحو مطلوب فضا را مدیریت کنند. به اعتقاد من قرار گرفتن وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان حفاظت محیط‌زیست کنار هم به نفع مردم است. ما در کنار این وزارتخانه هستیم.

معاون رئیس‌جمهوری افزود: گردشگری یک صنعت خدادادی است وقتی اسم صنعت را در کنار گردشگری می‌آوریم می‌شود یک صنعت دست‌ساز در حالی که گردشگری صنعت خدادادی است. از این رو تمام ظرفیت‌ها و زیستگاه‌های محیط‌زیست کشور در اختیار گردشگری است تا به رونق این صنعت سبز به خوبی کمک شود و یک واحد گردشگری، یک واحد مناسب محیط‌زیستی باشد.

او درپایان صحبت‌های خود با تبریک فرا رسیدن هفته گردشگری خاطرنشان کرد: امید دارم با تقویت روابط و همکاری سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بتواند باعث توسعه و رونق گردشگری سبز در کشور شود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه