يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24597
منتشر شده در دوشنبه, 03 مهر 1402 16:00
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مدیرکل آموزش و پرورش در گفت و گو با برنامه رادیویی سلام اصفهان گفت: امسال یکی از اهداف ما ارتباط ویژه با خانواده‌ها است و تلاش ما بر این است تا ارتباط معنادارتری داشته باشیم چراکه اگر خانه و مدرسه ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند فرایند تعلیم و تربیت می‌تواند بهتر از گذشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش صبح امروز و در گفت و گو با برنامه رادیویی سلام اصفهان اظهار داشت: سال تحصیل از روز شنبه آغاز شد و بیش از یک میلیون دانش‌آموز در استان اصفهان در ۵۶۰۰ مدرسه و ۳۰ هزار کلاس درس حاضر شدند.

وی دو رکن اصلی تربیت را خانواده و مدرسه دانست و گفت: امسال یکی از اهداف ما ارتباط ویژه با خانواده‌ها است و تلاش ما بر این است تا ارتباط معنادارتری داشته باشیم چراکه اگر خانه و مدرسه ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند فرایند تعلیم و تربیت می‌تواند بهتر از گذشته باشد.

ابراهیمی افزود: در حوزه آموزش، خانواده‌ها با همراهی مدرسه نظارت ویژه‌ای داشته باشند و برای تربیت فرزندان با هماهنگی مدرسه وقت لازم را صرف کنند و اگر نکته‌ای و مطلبی وجود دارد که حس می‌شود مدرسه باید بداند در اختیار مدرسه قرار دهند؛ مصداق این بحث آموزش‌های خانواده است.

مدیرکل آموزش و پرورش ابراز داشت: امسال تلاشمان بر این است تا آموزش‌های خانواده بهتر از گذشته باشد و به‌روزرسانی شوند و در حوزه‌های آموزش سواد رسانه، مسائل اعتقادی و مسائل تربیتی و آموزشی برنامه‌های ویژه‌تری خواهیم داشت و از اساتید برجسته‌ای استفاده خواهیم کرد که امیدواریم خانواده از این فرصت استفاده لازم را ببرند.

وی تأکید کرد: احساس می‌شود نقش پدران کمی از فرایند تربیت و حضور در مدارس کم‌رنگ شده است و انتظار می‌رود تا در آموزش‌های خانواده پدران نیز در کنار مادران حضور داشته باشند.

ابراهیمی تأکید کرد: مهر پر نشاطی را طی خواهیم کرد که به علت هم‌زمان با ماه ربیع‌الاول معنویت بیشتری را نیز همراه دارد که در این راستا توجه ویژه به نماز جماعت مورد عنایت مدارس خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به جایزه مصطفی اذعان داشت: بخش ویژه دانش‌آموزی را برای آن تعریف کردیم که در حضور اندیشمندان بین‌المللی جهان اسلام با محوریت هوش مصنوعی برگزار خواهد شد و هدیه‌ای برای شهروندان اصفهانی است.

وی اضافه کرد: برای اولین‌بار است که بخش دانش‌آموزی به این شکل و در جایزه مصطفی دیده شده است و در تلاشیم تا این جایزه در اصفهان بماند و دبیرخانه این جایزه اصفهان باشد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: این هفته و در روزهای ابتدایی سال ممکن است نواقصی در بعضی از مدارس وجود داشته باشد و برای برطرف‌کردن این درصد جزئی می‌توان از طریق سامانه پیامکی ۵۰۰۰۳۰۰۰۰۷۰۰ نسبت به اطلاع‌رسانی موارد اقدام کرد و بررسی‌های لازم در این زمینه صورت خواهد پذیرفت و اگر جامانده از تحصیل وجود داشته باشد از طریق همین سامانه یا از طریق ادارات آموزش و پرورش معرفی شوند تا کسی از تحصیل جا نماند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه