دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24456
منتشر شده در شنبه, 04 شهریور 1402 12:50
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در افتتاحیه دوره کشوری گام دوم طرح تربیت مدرس شهید همت گفت: یکی از اهداف دوره دبستان کشف استعدادها است؛ استعدادها در دوران دبستان کشف و بارور می‌شود و مهم است که این استعدادها چگونه کشف و بارور شوند؛ باید بانشاط، محبت و صمیمیت به سمت شناسایی و پرورش این استعدادها...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، افتتاحیه گام دوم طرح تربیت مدرس شهید همت، ضمن گرامیداشت هفته دولت، اظهار داشت: در ایران اسلامی به‌صورت عام ظرفیت‌های ویژه‌ای وجود دارد؛ همه استان‌ها ویژگی‌های مختلفی دارند که باید از وجود آنها استفاده شود.

وی ادامه داد: شهید رجایی و شهید باهنر علی‌رغم اینکه مدت زمانی کوتاه زمام امور را دست گرفتند، ماندگار شدند چرا که باخدا معامله کرده و در خدمت مردم بودند و بالاتر از همه معلم و مربی بودند و نهاد مقدس امور تربیتی را تأسیس کردند؛ دشمنان آنها را حذف فیزیکی کردند؛ بسیاری از کسانی می‌خواستند تفکر آن‌ها نباشد، البته اثرگذاری شهید رجایی و شهید باهنر پس از شهادت بیشتر شد.

ابراهیمی ابراز داشت: انسان‌ها به دست باکفایت معلم تربیت می‌شوند و به همین دلیل معلم عنصر اصلی تمدن نوین اسلامی و انسان‌سازی است و این تأثیر در دوران دبستان بسیار بیشتر و ماندگار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: عموم مردم به معلمان ارادت دارند و این عرض رادت به معلمان دبستان بیشتر است چرا که او شروع فرایند تعلیم و تربیت بوده و آنها را در نهاد ما ایجاد کرده است.

وی بیان داشت: انسان به‌واسطه فکر و خرد و اندیشه اشرف مخلوقات شده است؛ عنصر متمایزکننده انسان و سایر موجودات اندیشه‌ورزی است و این امر به امانت نزد معلم است و بهترین عنصر هستی به دست معلم سپرده شده و به این دلیل جایگاه معلم بسیار بلندمرتبه است و هرکسی نمی‌تواند معلم باشد.

ابراهیمی با بیان اینکه معلم الگو است و این نقش او در دوران دبستان محسوس‌تر است، عنوان کرد: بر اساس سند تحول دوره دبستان بسیار موردتوجه است که باید به جایگاه اصلی خود برسد.

وی گفت: شهید همت دانش‌آموز و معلمی زبانزد بود و به همین دلیل فرمانده دل‌ها شد؛ او مثل بسیاری از دیگر فرماندهان جنگ، نه به‌واسطه نشان‌های نظامی بلکه به‌واسطه اخلاق نیک و ارتباطش مسلوب با خلق خدا اثرگذار بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: در مورد این شهید عزیز نقل است که پس از تعطیلی مدرسه به کمک خدمتگزار مدرسه می‌رفت و کلاس‌ها را تمیز و به دانش‌آموزان دیگر کمک می‌کرد تا از لحاظ درسی عقب نمانند؛ این شهید وقتی معلم است به دانش‌آموزان عشق می‌ورزند و وقتی فرمانده می‌شود سربازانش را همراهی می‌کند.

وی اذعان داشت: اصل محتوای دوره‌های آموزشی در یک جمله خلاصه می‌شود و آن تربیت دینی است، باید تلاش کنیم تا در دوران دبستان واژگان تربیت دینی را عملی کنیم و خودمان در وهله اول به آن عامل باشیم، تمام اثر معلمی ما به دانش‌آموز منتقل می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه اثر تربیت در بلندمدت مشاهده می‌شود، یادآور شد: دانش‌آموزان از تمام رفتار و کردار معلم خود الگو می‌گیرند؛ دانش‌آموز، جان پدر و مادر است که او را با دنیا عوض نمی‌کند و جان جامعه در دست معلم است و معلم باید طی دوران تعلیم و تربیت او حساسیت بسیاری داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف دوره دبستان کشف استعدادها است؛ استعدادها در دوران دبستان کشف و بارور می‌شود و مهم است که این استعدادها چگونه کشف و بارور شوند؛ باید بانشاط، محبت و صمیمیت به سمت شناسایی و پرورش این استعدادها حرکت کرد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه