جمعه 14 ارديبهشت 1403, Friday 3 May 2024, مصادف با 24 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24166
منتشر شده در سه شنبه, 30 خرداد 1402 16:15
تعداد دیدگاه: 0
رئیس اداره سمپاد استان اصفهان مطرح کرد:

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: شاخصه‌های قبولی در آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان را استعداد ذاتی، آمادگی تحصیلی، شرایط جسمانی و روانی دانش‌آموز، پیش و در هنگام آزمون و مدیریت زمان عنوان کرد‌.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، آزمون‌های ورودی پایه هفتم و تکمیل ظرفیت پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان، روزهای پنج‌شنبه اول و جمعه دوم تیرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد‌.

احسان صنعتکار، رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، با اعلام این خبر افزود‌: نزدیک به ۱۲ هزار دانش‌آموز متقاضی ورود به پایه هفتم در ۶۴ حوزه استانی و بیش از ۵ هزار دانش‌آموز متقاضی ورود به پایه دهم مدارس سمپاد در ۳۳ حوزه استانی به رقابت خواهند پرداخت‌.

وی، آزمون ورودی پایه هفتم را مبتنی بر سنجش استعداد تحلیلی در زمینه‌های هوش‌، استعداد و خلاقیت‌، خواند که به مدت ۱۰۰ دقیقه، رأس ساعت ۹ صبح پنج‌شنبه اول تیرماه برگزار خواهد شد‌.

صنعتکار، تصریح کرد: آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم، مشتمل بر سنجش استعداد تحلیلی به‌منظور ارزیابی توانایی تحلیل، ریشه‌یابی، طبقه‌بندی و سازمان‌دهی مطالب و مباحث گوناگون و سؤالات استعداد تحصیلی را در سطح محتوای کتاب‌های درسی، با تأکید بر سطوح بالای شناختی، تلفیق دانش‌، مفاهیم و مهارت‌های دو یا چند ماده درسی در برخی از سؤالات دانست که به مدت ۱۲۰ دقیقه‌، رأس ساعت ۹ صبح جمعه دوم تیرماه برگزار خواهد گردید‌.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، شاخصه‌های قبولی در آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان را استعداد ذاتی، آمادگی تحصیلی، شرایط جسمانی و روانی دانش‌آموز، پیش و در هنگام آزمون و مدیریت زمان عنوان کرد‌.

صنعتکار یادآور شد: آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان به شیوه چهارگزینه‌ای با احتساب نمره‌منفی طراحی شده است‌./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه